Sökning: "mentorskap"

Visar resultat 31 - 35 av 275 uppsatser innehållade ordet mentorskap.

  1. 31. Att vara en attraktiv arbetsgivare i offentlig sektor : En studie om hur Älvsbyns kommun kan arbeta för att stärka sitt arbetsgivarvarumärke avseende lärare

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ella Sundqvist; Maja Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; Employer attractiveness; kompetensutveckling; arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Studien undersöker Älvsbyns kommuns arbetsgivarvarumärkning avseende lärare och berör frågan kring hur kommunen kan säkerställa dess kompetensförsörjning. Undersökningen är av kvalitativ karaktär och bygger på semistrukturerade intervjuer där fem verksamma lärares åsikter och tankar lyfts fram i relation till tidigare forskning. LÄS MER

  2. 32. Challenges and Opportunities for Digital Mentorship Programs in ICT

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Alice Boberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The covid-19 pandemic required an emergency transition to digital education all over the world and led to a huge learning loss in most countries. Informal learning programs teaching children digital skills were stopped or digitalized due to the pandemic. LÄS MER

  3. 33. Vi ses på Teams! : En kvalitativ studie om hur nyanställda upplevt introduktion vid hemarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Lisa Bäck Jonsson; Linnea Andersson; [2022]
    Nyckelord :Belonging; learning; introduction; organizational socialization; newcomers; teleworking; Tillhörighet; lärande; introduktion; organisatorisk socialisation; nyanställda; hemarbete;

    Sammanfattning : Denna uppsats baseras på en kvalitativ intervjuundersökning inom tre organisationer. Intervjupersonerna har bestått av tre chefer och fem nyanställda. Våren 2020 spreds Covid-19-viruset och skapade en global pandemi och myndigheterna rekommenderade hemarbete. LÄS MER

  4. 34. Nyblivna matematiklärares lärande utan induktion eller mentor I yrket : En systematisk översiktsstudie

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Daud Nawaz; [2022]
    Nyckelord :Novis; matematik; utveckling; utan mentor; utan induktion; reflektionsprocess;

    Sammanfattning : Det här arbetet är en systematisk litteraturöversikt för att förstå hur noviser i matematik lär sig utan några induktioner eller mentorskap i yrket. Arbetet inkluderar alla peer-reviewed artiklar i de akademiska tidskrifterna som är gjorda 2000–2021 och det resulterade i en systematisk litteraturgenomgång av 19 studier. LÄS MER

  5. 35. Förskollärares första tid i yrket : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter om första tiden som verksam

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Hanna Nermyr Johannesson; Ida Petersson; [2022]
    Nyckelord :Preschool teachers; first time within the profession; experience; challenges and mentorship; Förskollärare; första tiden i yrket; upplevelser; utmaningar och mentorskap;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om att undersöka hur förskollärare uppfattade den första tiden som anställd förskollärare. Mer specifikt undersöks hur förskollärare beskriver den första verksamma tiden samt vilka utmaningar de stött på under den första tiden. LÄS MER