Sökning: "mentorskap"
Visar resultat 31 - 35 av 275 uppsatser innehållade ordet mentorskap.
31. Att vara en attraktiv arbetsgivare i offentlig sektor : En studie om hur Älvsbyns kommun kan arbeta för att stärka sitt arbetsgivarvarumärke avseende lärare
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Studien undersöker Älvsbyns kommuns arbetsgivarvarumärkning avseende lärare och berör frågan kring hur kommunen kan säkerställa dess kompetensförsörjning. Undersökningen är av kvalitativ karaktär och bygger på semistrukturerade intervjuer där fem verksamma lärares åsikter och tankar lyfts fram i relation till tidigare forskning. LÄS MER
32. Challenges and Opportunities for Digital Mentorship Programs in ICT
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : The covid-19 pandemic required an emergency transition to digital education all over the world and led to a huge learning loss in most countries. Informal learning programs teaching children digital skills were stopped or digitalized due to the pandemic. LÄS MER
33. Vi ses på Teams! : En kvalitativ studie om hur nyanställda upplevt introduktion vid hemarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna uppsats baseras på en kvalitativ intervjuundersökning inom tre organisationer. Intervjupersonerna har bestått av tre chefer och fem nyanställda. Våren 2020 spreds Covid-19-viruset och skapade en global pandemi och myndigheterna rekommenderade hemarbete. LÄS MER
34. Nyblivna matematiklärares lärande utan induktion eller mentor I yrket : En systematisk översiktsstudie
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Det här arbetet är en systematisk litteraturöversikt för att förstå hur noviser i matematik lär sig utan några induktioner eller mentorskap i yrket. Arbetet inkluderar alla peer-reviewed artiklar i de akademiska tidskrifterna som är gjorda 2000–2021 och det resulterade i en systematisk litteraturgenomgång av 19 studier. LÄS MER
35. Förskollärares första tid i yrket : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter om första tiden som verksam
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Den här studien handlar om att undersöka hur förskollärare uppfattade den första tiden som anställd förskollärare. Mer specifikt undersöks hur förskollärare beskriver den första verksamma tiden samt vilka utmaningar de stött på under den första tiden. LÄS MER