Sökning: "miljöpåverkan shopping"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden miljöpåverkan shopping.

  1. 1. Psykologin bakom miljöpåverkan : korttidsminnets effekt på konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Berland Hoxha; Hanna Johansson; [2023]
    Nyckelord :Negative Affect; Recency; Primacy Effect; Peak-end-rule; Short-term memory; Duration Neglect;

    Sammanfattning : Människor lämnar alla efter sig ett miljöavtryck när man inhandlar matvaror. Hur stort miljöavtryck man upplever att man lämnar efter sig är dock inte alltid korrekt. LÄS MER

  2. 2. The effect of navigability on e-commerce for students

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Wilma Petersson; Anna Kärrlander; Erik Bertilsson; Erik Hjalmarsson; Lukas Floberg; Martin Stenström; Per Melin; Viktor Valfridsson; [2023]
    Nyckelord :navigability; navigation; second-hand; web-shop;

    Sammanfattning : The consumer trend towards sustainable purchasing habits online has increased due to the environmental impact of the clothing industry. While second-hand shopping is a popular option, it is often avoided due to the perceived inconvenience. LÄS MER

  3. 3. Motivating Generosity - Investigating Persuasive Strategies for Increasing Clothing Donations to Charitable Causes

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Hannes Bjurström; Arvid Andersson; [2023]
    Nyckelord :Persuasive Technology; Behavior Model; User Centered Design; Motivation; Encouraging Donation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Today, the textile industry in Sweden is responsible for up to 1800 tons of textile waste per year, a poor use of resources that results in a negative environmental impact. Additionally, with the rise of fast fashion, which is characterized by rapid trend circulation and a clothing production that matches, clothes are discarded at a higher rate than ever before. LÄS MER

  4. 4. Kommer den passa? : En triangulär studie om hur svenska konsumenters digitala konsumentupplevelse påverkas av storleksguider och miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Fredrik Lavesson; Dond Mahmoud; [2022]
    Nyckelord :Digitalization; E-commerce; Size Guides; Digital Consumer Experience; Environmental Impact; Sweden; Swedish Consumers; Fashion; Digitalisering; E-handel; Storleksguider; Digital Konsumentupplevelse; Miljöpåverkan; Sverige; Svenska Konsumenter; Mode;

    Sammanfattning : Med digitaliseringens framfart har detaljhandel inom mode-industrin till stor del gått från fysiska butiker till e-butiker eller flerkanalig försäljning. Detta har skapat ett problem där konsumenter som handlar kläder online stöter på en osäkerhet när det kommer till storlekar. LÄS MER

  5. 5. Heritage cereals : tasty and sustainable? : acceptance and important qualities of heritage cereals

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Malin Ekblad; [2022]
    Nyckelord :heritage cereals; consumer awareness; consumer acceptance; consumer preference; food quality;

    Sammanfattning : Heritage cereals, a group of cereals that have not been subjected to modern crop breeding, have been getting attention due to their generally high genetic diversity, traits like high drought and disease tolerance as well as high nutritional values. Knowledge about how consumers relate to heritage cereals in Sweden is limited, and therefore this thesis aims to, firstly, explore acceptance, awareness and preferences among a specific consumer group; students in the agriculture program at the Swedish University of Agricultural Sciences, and, secondly, quality perception in relation to heritage cereals among consumers, bakers and retailers, in a Swedish context. LÄS MER