Sökning: "mobile pay"
Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden mobile pay.
1. Svenska Bankers Effektivitet : En studie om Swish påverkan på de svenska bankernas effektivitet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)Sammanfattning : Denna studie undersöker sambandet mellan svenska bankers förändring i effektivitet samt produktivitet och det ökande användandet av betaltjänsten Swish. Det undersökta urvalet är elva svenska banker under perioden 2006-2021. LÄS MER
2. Diablo: Immortal, A Pay-to-Win Study
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: P2W games (Pay-to-Win) occupy a significant position in the Chinese gaming market, attracting a large number of players to participate and spend money. However, there is still a knowledge gap in understanding the motivational factors behind the behavior and psychology of Chinese players in terms of their purchase motivation in specific games Diablo: Immortal. LÄS MER
3. What aspect of Genshin Impact makes players spend money?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : The monetization model Gacha has spread from its country-of-origin Japan and become a global phenomenon. Genshin Impact, a Chinese Gacha game, is currently one of the highest grossing mobile games in the world. Despite its high revenue, Genshin Impact is free to download and play, all purchases in game are voluntary. LÄS MER
4. När mindre är mer : Designriktlinjer för att uppnå balans av notifikationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Notifikationer är idag den mest använda funktionen inom mobiltelefonen och är designade för att kräva användares tid och uppmärksamhet. Mobiltelefoner har däremot funktioner som tillåter användaren att begränsa sina notifikationer. LÄS MER
5. App segments: A sentiment analysis study of Reddit posts discussing Instant Apps and App Clips
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Google’s Instant Apps and Apple’s App Clips are technologies that enable small segments of full scale apps to run on a mobile device, without needing to have the app installed. By restricting the size of these segments, they are able to download and run almost instantly. LÄS MER