Sökning: "mother tongue education integration"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden mother tongue education integration.

  1. 1. Språkutveckling och didaktik i modersmålsundervisningen : En undersökning av modersmålslärares syn på sin undervisning och sitt ämne

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Saad Salih Hamad; [2023]
    Nyckelord :teachers; mother tongue instruction; didactics; school subject; lärare; modersmålsundervisning; didaktik; skolämne;

    Sammanfattning : All multilingual primary and secondary school pupils have the right to mother tongue instruction as language is essential in developing our identity, expressing our thoughts and emotions, and showcasing our knowledge and skills. The purpose of this qualitative study is to investigate the methods employed by mother tongue teachers to enhance the language development among their pupils and how they perceive mother tongue instruction as a school subject in relation to other subjects. LÄS MER

  2. 2. Varje ord ett vägskäl: en komparativ studie av de styrdokument som reglerar utbildning för nyanlända elever i Sverige och i Andalusien

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Björn Reisnert; [2022]
    Nyckelord :L2 teaching in Sweden and in Andalucia Spain ; migrant students; policy documents; second language students; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka likheter och skillnader det finns i de styrdokument som reglerar utbildningen för nyanlända elever i Sverige och i den autonoma regionen Andalusien i Spanien. Det svenska styrdokumentet utgörs av de allmänna råd som Skolverket publicerade 2016 och det spanska dokumentet är en lagtext som reglerar undervisningen för nyanlända från 2007. LÄS MER

  3. 3. Identity and connection through culture : The use of storytelling, co-design and cultural heritage for socio-cultural integration of immigrants

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Vita Kajonius; [2021]
    Nyckelord :Storytelling; cultural heritage; co-design; identity; socio-cultural integration;

    Sammanfattning : This report studies three storytelling subprojects within the field of cultural heritage to see how storytelling, co-design and cultural heritage can strengthen immigrants’ personal identity and contribute to their socio-cultural integration. It also aims to examine what factors contribute to a successful collaboration. LÄS MER

  4. 4. The dilemmas of Mother Tongue Education : The integration of curriculum theory and practice: Chinese Mandarin and Spanish mother tongue teachers’ experiences in Sweden.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Beatrice Hernandez; [2018]
    Nyckelord :language; Mother Tongue Education; curriculum theory; multilingualism; bilingualism; multiculturalism; identity;

    Sammanfattning : This study aims to gain a broader view, within the frame of a comparative international perspective, of the relationship and dilemmas between the theoretical visions of the curriculum and their applicability in practice by mother tongue teachers within the current organizational structures and given resources. The research uses a qualitative and comparative method and semi-structured interviews of ten mother tongue teachers, five Chinese Mandarin and five Spanish, teaching Compulsory School level 7 to 9 in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Nyanlända elever, lärande och inkludering : En studie om undervisningens utformning i grundskolan ur ett specialpedagogiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Anna Jakobsson; [2018]
    Nyckelord :Teaching strategies; direct integration; preparation class; additional adjustments; scaffolding; translanguaging; Undervisningsstrategier; direktintegrering; förberedelseklass; extra anpassningar; stöttning; translanguaging;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att beskriva hur undervisning i grundskolan utformas för nyanlända elever samt hur utformningen av undervisningen inverkar på elevernas lärande och inkludering. Frågorna som belystes var; Hur motiverar olika skolor sin utformning av undervisning för nyanlända elever? Hur utformar de olika skolorna stöttning och extra anpassningar, så att nyanlända elevers lärande underlättas? Hur beskrivs synen på inkluderande undervisning och hur omsätts den i verksamheten på olika skolor? Studien genomfördes med kvalitativ fenomenografisk metod. LÄS MER