Sökning: "motivation serious games"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden motivation serious games.
1. Game graphics, motivation & engagement in serious games : Game graphics impact on serious games
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : The purpose of this study is to research further into game graphics and its impact on serious games. A realistic and an abstract style were compared as previous research has shown graphic styles to have effect on players' motivation and engagement, which in turn can enhance the learning outcomes in serious games. LÄS MER
2. Effekter av serious games på lärande och motivation hos barn med inlärningssvårigheter : En utvidgad strukturerad litteraturstudie
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Utbildningsnivå är en bestämningsfaktor för hälsa, och det finns starka kopplingar mellan en individs utbildningsnivå och hälsa. Inlärningssvårigheter som dyslexi och dyskalkyli kan bidra till svårigheter i skolan samt fysisk och mental ohälsa. LÄS MER
3. Forskningsöversikt: : Digitala spel iklassrummet för lärande av engelska somandraspråk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this literature review is to investigate and highlight the findings of previous research on the topics of; digital games and English second language learning; digital games and motivation; and implementation of digital games in the classroom. All during the period of 2015 to the first quarter of 2022. The search yielded 943 publications. LÄS MER
4. Effektiv inlärning genom spel : Att fostra internaliserad motivation med speldesign
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : För att nå bra inlärningsresultat visar tidigare forskning på vikten av internaliserad motivation. När det kommer till att använda spel som inlärningsverktyg kommer detta huvudsakligen i två former. Antingen genom fullskaliga spel – serious games – eller genom traditionella läromedel som förgylls med spelelement – gamification. LÄS MER
5. Svammel : Spelifierad talpedagogik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/IndustridesignSammanfattning : Projektet hade som syfte att hjälpa personer med diagnosen dyspraxi, mer specifikt oral dyspraxi. Oral dyspraxi yttrar sig som problematik medatt koordinera munrörelser vilket kan leda till svårigheter att prata tydligt och därmed även saker som svårigheter att kommunicera med andra och talgenans. LÄS MER