Sökning: "motivationsfaktorer i hotellbranschen"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden motivationsfaktorer i hotellbranschen.

  1. 1. Employee Branding och Motivation - En fallstudie på Scandic Nord Helsingborg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Igelström; Elena Theodora Hamadi; Oscar Tegedal; [2012]
    Nyckelord :varumärke; employee branding; motivation; ledarskap; motivationsfaktorer i hotellbranschen; normativ kontroll; scandic; Social Sciences;

    Sammanfattning : Finns det någon poäng med att övertyga gästerna om varumärkets storhet om inte de anställda är med på tåget? Det har påpekats att utan motiverade och nöjda anställda riskerar varumärkets och ledningens löften till gästerna att bli tomma, då det är personalen som ska leverera den utlovade servicen. Vi anser det intressant att undersöka hur företag inom hotellbranschen arbetar med att motivera sin personal, samt vilka faktorer som är avgörande för samspelet mellan employee branding och motivation. LÄS MER

  2. 2. Att utföra ett arbete för att motivationen finns : En studie om anställda inom hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Karin Larsson; Alexandra Dahlström; [2011]
    Nyckelord :Motivation; Herzberg; hotellbranschen;

    Sammanfattning : Motivation är ett begrepp som innebär att människan har ett antal faktorer som initierar, styr och formar beteendet mot olika mål. I personalintensiva branscher, som exempelvis hotellbranschen, är det viktigt med motiverad personal eftersom det är en bransch där det råder hårdnande konkurrens. LÄS MER

  3. 3. "Employee branding och motivation - En fallstudie på Scandic Nord Helsingborg".

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Igelström; Elena-Theodora Hamadi; Oscar Tegedal; [2011]
    Nyckelord :varumärke; employee branding; motivationsfaktorer; ledarskap; motivation i hotellbranschen; normativ kontroll; scandic; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemformulering: Finns det någon poäng med att övertyga gästerna om varumärkets storhet om inte de anställda är med på tåget? Det har påpekats att utan motiverade och nöjda anställda riskerar varumärkets och ledningens löften till gästerna att bli tomma, då det är personalen som ska leverera den utlovade servicen. Vi anser det intressant att undersöka hur företag inom hotellbranschen arbetar med att motivera sin personal, samt vilka faktorer som är avgörande för samspelet mellan employee branding och motivation. LÄS MER

  4. 4. Att ge det lilla extra? En undersökning om hur hotellföretag arbetar för att motivera frontpersonal till kommersiellt värdskap

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Cedergren; Birgitta Bos; [2006]
    Nyckelord :motivation; belöningssystem; värdskap; gästfrihet hospitality och hotellbranschen; Tourism; Turism; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi, juni, 2005 Författare: Birgitta Bos Anna Cedergren Handledare: Jörgen Eksell Filippa Säwe Problem: Då frontpersonalen har den största påverkan över en gästs totala upplevelse av sin vistelse på ett hotell är det av yttersta vikt att ledningen får receptionisterna att ge god service och framförallt ge det lilla extra. Motivations- samt belöningssystem är två faktorer att arbeta med i syfte att uppnå ovannämnda. LÄS MER