Sökning: "multicultural incorporation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden multicultural incorporation.

  1. 1. En enkät- och intervjustudie om lärares egna tankar om sin undervisning med elever med migrationsbakgrund. : Framgångsfaktorer, svagheter och förslag på förbättringar i undervisning medelever med migrationsbakgrund som lärare beskriver att de upplever.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

    Författare :Hanna Rached Rydberg; [2021]
    Nyckelord :School; school success; migration background; teaching; multicultural incorporation; Skola; skolframgång; migrationsbakgrund; undervisning; mångkulturell inkorporering.;

    Sammanfattning : In this survey- and interview study based on 15 teachers in Sweden and their thoughts about their own experience of their teaching to students with migration backgrounds has the following information emerged. Some of the teachers who have participated admit that they find it difficult to base their work to the laws and guidelines. LÄS MER

  2. 2. Samhällskunskapsämnet och en mångkulturell undervisning : Samhällskunskapslärares uppfattningar om arbete med mångkulturell undervisning inom ämnesområdet demokrati

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Linn Östergren; [2020]
    Nyckelord :Mångkulturell undervisning; demokratiundervisning; samhällskunskap; samhällskunskapslärare; intervju;

    Sammanfattning : Due to the constantly evolving globalization of our societies, it is highly relevant to investigate how the Swedish civics teaching works to educate students into becoming well-functioning democratic citizens, who are well adapted to their multicultural environment. Thereby this study aims to explore five upper secondary school civic teachers’ attitudes towards incorporating multicultural teaching in their mission to provide students with a fulfilling democratic education. LÄS MER

  3. 3. Den mångkulturella skolan och arbetet med värdegrunden : En kvantitativ enkätstudie om lågstadielärares attityd till värdegrunden i samband med mångkulturell undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Ulrika Ward; [2020]
    Nyckelord :didactics in religious education; multicultural education; teachers’ attitudes; value systems; survey research; Mångkulturell utbildning; värdegrunden; religionsdidaktik; attityd; enkätstudier;

    Sammanfattning : This study investigates teachers’ attitudes toward value systems in the context of multicultural education. It highlights the importance of a functioning multi-cultural school as well as that of ongoing work with value systems. LÄS MER