Sökning: "näthandel teori"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden näthandel teori.

  1. 1. Ny teknik - gamla kläder: Motiv till andrahandskonsumtion av kläder via internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Ida Claesson; [2017]
    Nyckelord :Nyckelord : secondhandkläder; andrahandskonsumtion; näthandel; klädkonsumtion; attityder; hållbar konsumtion. Key words: second hand clothing; second hand consuming; online shopping; clothing consumption; attitudes; sustainable consumption.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar delvis internets betydelse för andrahandsmarknaden av kläder men framförallt vilka motiv konsumenterna har när de handlar begagnade kläder via internet. Teorin som används är Pierre Bourdieus teori om smak, fält, habitus och olika former av kapital. LÄS MER

  2. 2. Tillit inom illegal e-handel. En fallstudie av marknadsplatsen Silk Road

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :PETER OLAUSSON; JONATHAN SUNDQVIST; [2014-07-04]
    Nyckelord :Tillit; virtual communities; e-handel; dark web; Silk Road;

    Sammanfattning : Den kriminella världen har sedan länge använt internet som plattform för att bedriva illegal verksamhet. På detta dark web huserar illegala sidor som med hjälp av robusta tekniska skyddsbarriärer fått ett allt större fotfäste och utgör en svår utmaning för samhället. LÄS MER

  3. 3. Miljömässigt kundbeteende? Kikaboni : Att differentiera sig på en marknad med syfte att sälja miljö- och hälsovänliga småbarnskläder via internet

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JESSICA SOERGEL; MIKAELA STERNER; [2010]
    Nyckelord :uppförandekod code of conduct; e handel; forum; ekologiska kläder; rättvisemärkta kläder; konsumentbeteende; blogg; prissegment; småbarn; näthandel;

    Sammanfattning : Det samhälle vi lever i idag ser inte ut som det gjorde när våra fäder och deras generation växte upp. Utvecklingen har gjort att både globaliseringen och speciellt tekniken som berör information och kommunikation har tagit ett stort steg framåt.Tack vare teknikutvecklingen får många personer tillgång till en ny typ av information. LÄS MER

  4. 4. HUR FÅR FÖRETAG EN FRAMGÅNGSSAGA? : EN UNDERSÖKNING OM HUR PAULA MYO NÅR UT TILL SINA KUNDER

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofia Bergenholtz; Meliha Sjerotanovic; [2010]
    Nyckelord :styrsystem; e-handel; nätbutik; marknad; kund;

    Sammanfattning : Det är viktigt som företag att kunna sända sitt budskap till kunden, samt att förmedla sin affärsidé för att locka till köp. Det finns många produkter konsumenterna står och väljer mellan, men begränsas av sitt kapital så produkterna måste vara unika för att lyckas slå sig fram på marknaden. LÄS MER