Sökning: "Sofia Bergenholtz"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sofia Bergenholtz.

  1. 1. Ojämlika livsvillkor i pensionsåldern : En kvalitativ intervjustudie om pensionärer med begränsade ekonomiska förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Agnes Sundgren; Sofia Bergenholtz; [2020]
    Nyckelord :Life conditions; financial vulnerability; gender; individualization; social exclusion; economy; elderly; everyday life; gender roles; Livsvillkor; ekonomisk utsatthet; genus; individualisering; social exklusion; ekonomi; pensionärer; vardagsliv; könsroller;

    Sammanfattning : The aim of this study is to highlight inequality among elderly. The study increase the understanding of poverty and financial vulnerability in elderlies life. This study describes what their living conditions look like for themselves and what their financial situation can have in their everyday lives and consequences. LÄS MER

  2. 2. Övervakning på arbetsplatsen, ur arbetsgivaren och arbetstagarens perspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :LINA ERLANDSSON; SOFIA BERGENHOLTZ; [2011]
    Nyckelord :integritet; surveillance; integrity; Övervakning;

    Sammanfattning : I dagens kunskapssamhälle är arbetstagaren en investering i tid och pengar för arbetsgivaren. Det har medfört att det inte är lika lätt för arbetsgivaren att ersätta arbetare som tidigare, utan det läggs större vikt vid att hitta ”rätt person”. LÄS MER

  3. 3. HUR FÅR FÖRETAG EN FRAMGÅNGSSAGA? : EN UNDERSÖKNING OM HUR PAULA MYO NÅR UT TILL SINA KUNDER

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofia Bergenholtz; Meliha Sjerotanovic; [2010]
    Nyckelord :styrsystem; e-handel; nätbutik; marknad; kund;

    Sammanfattning : Det är viktigt som företag att kunna sända sitt budskap till kunden, samt att förmedla sin affärsidé för att locka till köp. Det finns många produkter konsumenterna står och väljer mellan, men begränsas av sitt kapital så produkterna måste vara unika för att lyckas slå sig fram på marknaden. LÄS MER