Sökning: "nature interpretation"
Visar resultat 1 - 5 av 366 uppsatser innehållade orden nature interpretation.
1. What’s the Point of State-of-Nature Models?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : Practical explanations are tools which aim to clarify the evolution and function of our conceptual practices. There is current discussion about how we ought to construct and interpret practical explanations, and more specifically if state-of-nature models are useful when doing this. LÄS MER
2. Problemlösningsstrategier, ett elevperspektiv. : En kvalitativ studie.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : När elever står inför uppgifter inom problemlösning är det ett flertal steg som eleven ska ta sig igenom: Förstå uppgiften, göra någon form av plan, sedan genomföra planen och i bästa fall även gå tillbaka till uppgiften och reflektera över lösning och svar. Syftet med studien var att undersöka och belysa lösningsstrategier inom problemlösning ur ett elevperspektiv. LÄS MER
3. AI and cloud computing are changing the way international companies operate - or do they, quite yet? A single case study on how digital tools within a digital company’s value chain has affected its internationalization process
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Artificial Intelligence and cloud computing services are increasing in popularity among international companies within the ICT industry. Research shows that in order to maintain competitive advantages, companies need to keep up with technological development and implement digital tools in their value chains. LÄS MER
4. Fältstudier i biologi på gymnasiet. Gymnasielärares svar på frågorna vad, hur och varför kopplat till momentet fältstudier.
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Abstract This thesis examines the purpose of field studies in high school biology from the perspective of teachers in relation to earlier research. The study is based on qualitative interviews with five teachers and focuses on the didactic questions what, how and why regarding field studies, as well as questioning the term “field studies”. LÄS MER
5. I vilka syften genomför lärare laborationer i biologi? En studie utifrån hel- och halvklasslaborationer i undervisningen
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Labs form part of the curriculum for the biology subject in grades 7 to 9 at upper secondary school and are an important element of biology teaching. The previous research that I have examined in connection with the study shows that teachers carry out laboratories for several different purposes. LÄS MER