Sökning: "niclas green"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden niclas green.
1. Experienced Intensity throughCharacter Description in Stephen King’s Cell
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : This essay investigates experienced intensity through character description and development in Stephen King’s Cell. The thesis of the essay is that a deliberately produced narrative indeterminacy, used mainly on the level of character descriptions, is what produces intensity by holding the readers of Cell in suspense, i.e. LÄS MER
2. Bland de överlevande : En kulturkritisk studie av den narratologiska drivkraften i två postapokalyptiska verk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka de narratologiska drivkrafterna i de två postapokalyptiska verken The Stand av Stephen King och Girlfriend In a Coma av Douglas Coupland. Med frågor som: Vad är den narratologiska drivkraften? Med kulturkritisk infallsvinkel: vad för karaktärerna med sig in i den nya tiden? Genom närläsning kommer en undersökning ske, där de narratologiska drivkrafterna lyfts fram. LÄS MER
3. Mellan A-traktor och skönlitteratur : Didaktiska metoder i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : The purpose of my project is to determine how a multimodal/intermedial text can be used when teaching in upper secondary school. Can using a text that to some point is current in the pupils’ lives lift the interest for the specific subject? I opted to pick up Gunther Kress’ research, Diana Laurillard’s book and Christina Olin-Scheller’s work on the subject. LÄS MER
4. Consumers' Attitudes Toward Printed Green Advertising : A study of attitudes among Swedish consumers
Magister-uppsats, IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Introduction With the increased interest and awareness toward environmental issues among Swedish consumers, their demands on what constitutes value in advertisements have also changed. Advertising-in-general is often regarded as a rather unwelcomed intrusion and a source of irritation by consumers and a common reason is that many advertisers have overdramatized or even spread false claims about products, causing great skepticism among consumers. LÄS MER