Sökning: "non-prescription drugs"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden non-prescription drugs.

  1. 6. Drugs and alcohol – The Swedish monopolies

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emilia Bengtsson; [2013]
    Nyckelord :monopoly; EU law; administrative law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Swedish pharmacy monopoly was established 1970. The purpose of the monopoly was to adapt to the medical, technical and economical development. The Hanner case started 2005, when the Stockholm district court requested a preliminary ruling concerning the Swedish pharmacy monopoly. LÄS MER

  2. 7. Customer Trial of Self-Service Technology : An investigation of vending machines for non-prescription drugs

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi; Internationella Handelshögskolan

    Författare :Chau Nguyen Vu Bao; Diane Mpambara; [2011]
    Nyckelord :Customer trial; self-service technology; vending machine; consumer pre-purchase behavior;

    Sammanfattning : Background In the context of the deregulation in the pharmaceutical industry in Sweden, many new business chances have been created. The rising numbers of players in the market started up the race for gaining market shares and attracting customers with new products and services. LÄS MER

  3. 8. Marknadsföring på recept : Läkemedelsmarknadsföring ur ett moraliskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jenny Elffors; Athena Johannessen; [2008]
    Nyckelord :Advertising; Ethical review; Information; Marketing; Pharmaceuticals; Moral; The Theory of Counter Productivity; Etisk revision; information; kontraproduktivitetsteorin; läkemedel; marknadsföring; moral; reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet med denna uppsats är att ur ett moraliskt perspektiv ge  en vidare och mer ingående förståelse för marknadsföringen av läkemedel samt  att utforska om det finns anledning att skilja mellan reklam och information i läkemedelsbranschen. Metod: Problemet i denna studie belyses via en kvalitativ ansats. LÄS MER