Sökning: "The Theory of Counter Productivity"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden The Theory of Counter Productivity.

  1. 1. Informationssäkerhet inom organisationer: Attityder mot kunskap, policies och ansvarsfördelning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Mike Pham; [2020]
    Nyckelord :Security values; IT operations; IT governance; information security; information security policy; digitalization; strategic security; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Information security is only as strong as the weakest link. Although the technical, externally oriented efforts are of great importance, there is a predominant weakness when it comes to securing information assets; the individual user within an organization. Employees are often seen as the weakest link due to human error. LÄS MER

  2. 2. Does capital dream of chronic depression?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Alexander Wulff; [2017]
    Nyckelord :Crisis; stagnation; transformation; Karl Marx; Capitalism; Sweden; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study asks what role Karl Marx’s theory of the law of the tendency of the rate of profit to fall has in explaining transformation, crises and secular stagnation in Sweden. Support is presented for the “law”, with Sweden exhibiting a long-term secular decline in the rate of profit throughout the late 19th and 20th century. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring på recept : Läkemedelsmarknadsföring ur ett moraliskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jenny Elffors; Athena Johannessen; [2008]
    Nyckelord :Advertising; Ethical review; Information; Marketing; Pharmaceuticals; Moral; The Theory of Counter Productivity; Etisk revision; information; kontraproduktivitetsteorin; läkemedel; marknadsföring; moral; reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet med denna uppsats är att ur ett moraliskt perspektiv ge  en vidare och mer ingående förståelse för marknadsföringen av läkemedel samt  att utforska om det finns anledning att skilja mellan reklam och information i läkemedelsbranschen. Metod: Problemet i denna studie belyses via en kvalitativ ansats. LÄS MER