Sökning: "novels"

Visar resultat 41 - 45 av 883 uppsatser innehållade ordet novels.

  1. 41. The Overstory: A Blueprint for Cultural Change in the Anthropocene

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för engelska

    Författare :Isak Sköld; [2023]
    Nyckelord :the Anthropocene; Cultural Change; Richard Powers; The Overstory; Trees; Literature; Climate Change Literature; Ecocriticism; Activism; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Within the field of ecocriticism, there is an ongoing discussion about climate change fiction and the capacity for literature to inspire cultural change in relation to the climate crisis of the Anthropocene. Relatively new novels explore the inherent conflict between consumerist features of contemporary human culture and scientific facts regarding human impact on life on Earth. LÄS MER

  2. 42. It Will Seem So Nice and Grown-Uppish : An analytical essay on development towards conservative gender roles in the novel Anne of Green Gables

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Elena Firozi; [2023]
    Nyckelord :Gender roles; conformity; separate spheres; bildungsroman; children s and young adult literature; Lucy Montgomery;

    Sammanfattning : In this essay, an analysis of Lucy Montgomery's bildungsroman Anne of Green Gables has been conducted. The story of the protagonist Anne Shirley’s development into adulthood displays many aspects of the gender roles of the twentieth century in Canada as a result of her gendered upbringing. LÄS MER

  3. 43. Genusperspektiv i grafiska romaner : Semiotisk innehållsanalys av tre grafiska romaner för ungdomar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Amanda Jonusas; Sherin Alabtah; [2023]
    Nyckelord :bildundervisning; grafiska romaner; genusperspektiv; serier;

    Sammanfattning : Grafiska romaner har många dimensioner och kan analyseras på olika sätt. Dessa har ofta utgjort föremål för analyser av - och tolkningar kring - genusperspektivet. LÄS MER

  4. 44. Kliv ner från din höga häst! : En skönlitterär analys av Jean-Claude Mourlevats roman Jefferson (2021) i relation till skolans värdegrundsarbete med fokus på dess miljöperspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Oskar Lindahl Magro; [2023]
    Nyckelord :Jefferson; didactic potential; value-based work; school; anthropocentrism; literature; narrative imagination; alienation; environment; human; animal; Jefferson; didaktisk potential; värdegrundsarbete; skola; antropocentrism; litteratur; narrativ fantasi; främmandegöring; miljö; människa; djur;

    Sammanfattning : Given the global climate crisis and the ubiquitous use of literature in Swedish upper secondary schools to raise various values-based issues, this essay examines the didactic potential of Jefferson and how to utilize the novel's aforementioned potential in relation to value-based work in a classroom context. Special emphasis has been invested on the environmental aspect of the value-based work, more precisely: how the relationship between humans and animals affects the environment and how this relationship can be problematized by using Jefferson in the Swedish subject classroom. LÄS MER

  5. 45. Samtidens och framtidens genus i litteraturundervisningen : En analys av den didaktiska potentialen i dystopierna Makten och Felet med Eden, med koppling till skolans värdegrund

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Caspian Cederlund; [2023]
    Nyckelord :genusanalys; karaktärsanalys; könsmaktsordning;

    Sammanfattning : The goal of this essay is to examine the gender systems and potential critique of these gender systems in Makten and Felet med Eden using a discourse analysis and a character analysis focused on gender. These findings are then tested for their potential didactic potential, and this is connected to the values that must be present in Swedish schools. LÄS MER