Sökning: "objektivistiskt synsätt"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden objektivistiskt synsätt.
1. Ett hårdare klimat - även för köpcentrum : En kvantitativ studie om hur upplevelser i ett köpcentrum kan användas i kombination med sinnesmarknadsföring för att ge konsumenter en positiv upplevelse
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrunden till studien baserar sig på att det idag har utvecklats ett hårdare klimat för köpcentrum, då konsumenterna hittar nya vägar att genomföra sina inköp som exempelvis genom e-handel. Köpcentrum tenderar till att vara lika varandra och färre konsumenter går dit för att njuta av sin shoppingupplevelse, vilket resulterar i att köpcentrum måste differentiera sig från konkurrenterna. LÄS MER
2. Hur påverkar fastighetsportföljen årets resultat? : Sammansättningen av fastighetsportföljen och benägenheten till earnings management för svenska börsnoterade fastighetsföretag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Introduktion/Problembakgrund: Earnings management (EM) är ett problem för både det enskilda företaget och samhället. EM innebär att företagsledningen manipulerar resultatet i syfte att vilseleda externa intressenter. LÄS MER
3. ”Vi säljer inte lycka här utan vi säljer mera insikt och kunskap…” En kvalitativ studie om hur kuratorer på ungdomsmottagningar beskriver och analyserar ätstörningsproblematik
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att ta reda på hur kuratorer på ungdomsmottagningar i Göteborg tänker och resonerar kring ätstörningsproblematik och dess orsaker, samt hur deras resonemang kan förstås utifrån olika perspektiv på sociala problem. Vi har även lyft fram hur kuratorerna konstruerar fenomenet ätstörningar. LÄS MER
4. SERVQUAL : ett lämpligt mätinstrument av upplevd tjänstekvalitet inom reseindustrin?
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och designSammanfattning : The travel agencies exist on a market that is distinguished by increasing competition. A majority of the travel agencies offer different services that all satisfie the same customer need. However, one major difference in the market aspect is the service quality, this making it an important mean of competition. LÄS MER