Sökning: "observationer i butik"
Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade orden observationer i butik.
21. Den osynliga vägen : En kvantitativ studie om visuell stimuli påverkan på konsumenters rörelsemönster i en klädbutik
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfrågor - Hur påverkar användandet av visuell stimuli konsumenters rörelsemönster? - Hur påverkar användandet av visuell stimuli möjligheten att vägleda konsumenter med hänsyn till inkongruent och kongruent färg? Syftet med examensarbetet är att analysera hur användandet av visuell stimuli, i form av en visuell symbol, påverkar konsumenters rörelsemönster. Studien som är av experimentell karaktär undersöker hur användandet av stimuli kan vägleda konsumenter till specifika avdelningar samt längre in i en butik. LÄS MER
22. Den fysiska modebutikens strategi för en högre konkurrenskraft : En granskning av den fysiska butikens konkurrensmöjligheter gentemot e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dagens samhälle är det enkelt för konsumenter att klicka hem nya varor över internet, det är viktigt för butiker att integrera fördelarna med en fysisk butik tillsammans med fördelarna med e-handel. Detaljhandeln genomgår en förändring där nya tekniker gör det möjligt att enklare nå ut till den globala marknaden och för de aktörer som erbjuder sina produkter genom flera kanaler blir det lättare att nå en mer lönsam försäljning. LÄS MER
23. Tidigareläggning av logistiska aktiviteter i en försörjningskedja : En fallstudie utförd på en svensk detaljhandelskedja
Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutvecklingSammanfattning : Denna studie har genomförts på varuhuskedjan med det fiktiva namnet RetailusAB och syftar till att ta fram ett beslutsunderlag för huruvida Retailus kan tidigarelägga de två pre-retail-aktiviteterna larmning och galgning i försörjningskedjan. Bakgrunden till studien är att Retailus har kommit till insikt att tiden och därmed kostnaden för aktiviteter som utförs på baklagren är stor och att det finns en önskan om att personalen ska kunna fokusera mer på sin kärnuppgift, att finnas tillgänglig för kunderna på försäljningsytan. LÄS MER
24. Utveckling av ett frukt- och gröntbord för dagligvaruhandeln - Flexibilitet och användarvänlighet ANNA
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Rapporten är en del av ett examensarbete genomfört på Kungliga Tekniska Högskolan under våren 2016. Arbetet har pågått under 20 veckor och utförts på uppdrag av Butikskonsult AB. Butikskonsult AB är en av Sveriges ledande aktörer när det gäller planering och inredning av butiker. LÄS MER
25. Butiker och dess placering i köpcentrum
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Ett flertal butiker i köpcentrum har ersatt butiker i stadskärnan. Detta är ett led i utvecklingen av köpcentrum som pågått sedan 1920-talet. Fördelen med köpcentrum är den höga koncentrationen av butiker på en och samma plats. LÄS MER