Sökning: "partnership selection"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden partnership selection.

  1. 1. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Bodin; Hanna Larsson; Josefine Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Marketing communication; sustainability communication; influencer marketing; sustainability; Marknadskommunikation; hållbarhetskommunikation; influencer marketing; hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  2. 2. Kontraktuella detaljers påverkan på samarbete i byggsektorn

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Alfred Jonelid; [2023]
    Nyckelord :Samarbete; kontrakt; ofullständiga kontrakt; transaktionella kontrakt; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Filosofin ''Lean construction'' förklarar hur värdeskapande kan maximeras till följd av samarbete. Studiens syfte är att utforska kontraktuella detaljers påverkan på samarbete i byggsektorn. Den är utformad efter en kvalitativ metodteori där fokus inte bara placeras på handlingar, utan även deras innebörd. LÄS MER

  3. 3. CANS - A circular prepping system for single households

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Sara Eggimann; [2023]
    Nyckelord :Crisis preparedness; organization; multifunctional; communicating; re-arrangeable; prepping; circular; cans; Technology and Engineering; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : This design project proposes an innovative solution aimed at facilitating organized and democratic preparation for future crises, specifically targeting students and individuals residing in confined living spaces. The proposed solution consists of two stackable storage units designed to address this challenge. LÄS MER

  4. 4. “The Sleeping Partner” : A qualitative research examining the “sponsorship” entry in the Middle East- The case of the UAE

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ahmed Madi; Hassan Alssaqqal; Edwin Zarkovsky; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; market entry strategies; United Arab Emirates UAE ; Entry Modes; Local sponsor selection criteria;

    Sammanfattning : Scholars in the international business field have presented various findings on international entry mode strategies, yet few were conducted on the Middle East. However, a recent study has presented a new form of entry mode used among multinational corporations (MNCs) in the Middle East where foreign companies tend to form partnership with individuals (local sponsor) rather than corporations when entering the market. LÄS MER

  5. 5. Short-term O&M Planning for Offshore Wind Energy

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Miguel de Matos e Sá; [2022]
    Nyckelord :Offshore wind energy; O M scheduling; optimization; wake effect; weather forecasts; risk analysis; Portugal; WindFloat Atlantic; Havsbaserad vindkraft; planering av drift och underhåll; optimering; wake effect; väderprognoser; riskanalys; Portugal; WindFloat Atlantic;

    Sammanfattning : Significant breakthroughs are currently being achieved for Offshore Wind Energy (OWE), as offshore wind turbines are moving further away from the shore, benefitting from as vaster wind resource availability. On the other hand, the current trends of the OWE industry make new challenges arise. LÄS MER