Sökning: "partnership selection"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden partnership selection.
1. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER
2. Kontraktuella detaljers påverkan på samarbete i byggsektorn
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Filosofin ''Lean construction'' förklarar hur värdeskapande kan maximeras till följd av samarbete. Studiens syfte är att utforska kontraktuella detaljers påverkan på samarbete i byggsektorn. Den är utformad efter en kvalitativ metodteori där fokus inte bara placeras på handlingar, utan även deras innebörd. LÄS MER
3. CANS - A circular prepping system for single households
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/IndustridesignSammanfattning : This design project proposes an innovative solution aimed at facilitating organized and democratic preparation for future crises, specifically targeting students and individuals residing in confined living spaces. The proposed solution consists of two stackable storage units designed to address this challenge. LÄS MER
4. “The Sleeping Partner” : A qualitative research examining the “sponsorship” entry in the Middle East- The case of the UAE
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Scholars in the international business field have presented various findings on international entry mode strategies, yet few were conducted on the Middle East. However, a recent study has presented a new form of entry mode used among multinational corporations (MNCs) in the Middle East where foreign companies tend to form partnership with individuals (local sponsor) rather than corporations when entering the market. LÄS MER
5. Short-term O&M Planning for Offshore Wind Energy
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Significant breakthroughs are currently being achieved for Offshore Wind Energy (OWE), as offshore wind turbines are moving further away from the shore, benefitting from as vaster wind resource availability. On the other hand, the current trends of the OWE industry make new challenges arise. LÄS MER