Sökning: "pedagogens delaktighet i barns lek"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden pedagogens delaktighet i barns lek.

  1. 11. Pedagogers arbete för att möjliggöra delaktighet för barn i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Sara Carlsson; [2015]
    Nyckelord :Children in need of special support; participation; resource work; preschool; educators work; Barn i behov av särskilt stöd; delaktighet; resursarbete; förskola; pedagogers arbete;

    Sammanfattning : Mitt syfte är att bidra med kunskap om pedagogers arbete med barns delaktighet i förskolan, med inriktning på barn i behov av särskilt stöd. För att undersöka detta har jag gjort intervjuer med pedagoger i förskolan. LÄS MER

  2. 12. Pedagogers delaktighet i barns fria lek. En intervjustudie på fritidshem utifrån barns och pedagogers perspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Matilda Lingegård; [2015]
    Nyckelord :lek; fri lek; pedagogers delaktighet; fritidshem;

    Sammanfattning : Abstract I den här studien har vi intresserat oss för fri lek och undersökt hur pedagoger och barn resonerar kring pedagogers roll i den fria leken. Den fria leken har en stor roll i fritidshemsverksamheten, men tidigare forskning har fokuserat på förskolor. LÄS MER

  3. 13. Pedagogen och leken i förskolan

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Maral Mousapour; Anna Sörlin Fransson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka pedagogers förhållningssätt och på vilka sätt de ser på sin egendelaktighet till barns lek i i Reggio Emilia förskolor.Frågeställningar: 1. På vilket sätt ser pedagogerna sin egen delaktighet i leken? . Vilka förhållningssätt har pedagoger när det gäller lekens betydelse i förskolan? 3. LÄS MER

  4. 14. Vad bjuder du på : en studie om hur förskollärare förhåller sig till barns fria lek

    M1-uppsats, Sektionen för Lärarutbildning

    Författare :Christina Elison; Therése Andersson; [2011]
    Nyckelord :Metakommunikation; förskollärares förhållningssätt; delaktighet; fri lek; leksignaler; förskolan;

    Sammanfattning : Abstract   Syftet med den här studien är att undersöka hur förskollärare förhåller sig till barns fria lek i förskolans inomhusmiljö samt i vilken utsträckning förskollärarna är delaktiga i barns lek. Studiens teoretiska utgångspunkt är utifrån Batesons kommunikationsteori. LÄS MER

  5. 15. Pedagogens sätt att arbeta för att alla barn skall få bli delaktiga i den fria leken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Linda Johansson; Carina Olofsson; [2009]
    Nyckelord :Pedagoger; delaktighet; barn; fri lek;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den fria leken är ständigt ett aktuellt ämne och under senare år har det framkommit forskning som påvisar hur viktig lek är. Under vår tredje termin blev vi medvetna om att inte alla barn deltar i den fria leken tillsammans med andra barn. LÄS MER