Sökning: "enkätundersökning m"

Visar resultat 1 - 5 av 105 uppsatser innehållade orden enkätundersökning m.

  1. 1. Dagens och morgondagens hållbara landskapsarkitektur : klimatberäkning som vägvisare i designprocessen

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Maria Cankalp; [2024]
    Nyckelord :klimatberäkning; klimatkalkyl; klimatdeklaration; landskapsarkitektur; 3D; 3D-modellering; parametrisk design; Rhinoceros; Grasshopper;

    Sammanfattning : I dag är behovet av att hitta lösningar på klimatfrågan mer brådskande än någonsin och frågan kring hur vi ska rädda klimatet är en av de största i vår samtid. Senast 2045 ska Sverige inte ha några nettoutsläpp av växthusgaser. LÄS MER

  2. 2. RÄDSLA FÖR SKJUTNINGAR : Finns det ett samband till nyhetskonsumtionen och en skillnad mellan män och kvinnors rädsla?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Nora Abdulhadi; Zuzanna Olsson; Kaijan Sardar; [2024]
    Nyckelord :Fear; shootings; gun violence; men; women; Rädsla; skjutningar; skjutvapenvåld; män; kvinnor;

    Sammanfattning : Genom den rådande digitaliseringen påverkar nyhetskonsumtionen individers vardag och syn på brottslighet. I linje med ett ökat skjutvapenvåld i samhället är rädsla för skjutningar relaterat till nyhetskonsumtion ett relevant forskningsområde. LÄS MER

  3. 3. Konsumentattityder gentemot klädjätten H&M och dess hållbarhetsarbete : En kvantitativ studie på svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Olivia Pihl; Edwin Kallur; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; consumer attitudes; greenwashing; transparency; fast fashion; green marketing; Hållbarhet; konsumentattityder; greenwashing; transparens; fast fashion; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur konsumenter upplever klädföretaget H&M:s hållbarhetsarbete och vilka attityder som konsumenterna har gentemot företaget. Detta för att kunna skapa en ökad förståelse och kunskap kring hur hållbarhetsarbete kan påverka konsumentattityder. LÄS MER

  4. 4. Relationen mellan Social media & Emotionell reglering : En kvantitativ enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Matteo Nilsson Litrico; Nathalie Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Social Media Addiction; Emotional Regulation; Addiction; Social Media; Socialt medieberoende; Emotionell Reglering; Beoende; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Sociala medier har förändrat männskors sätt att interagera, uttrycka sig och dela information. Det har integrerat sig som en naturlig del av många individers vardagar men trots alla fördelar som det medför, kommer det med en del problematiska aspekter. LÄS MER

  5. 5. Användargränssnitt i självkörande fordon : En kvantitativ enkätundersökning bland potentiella användare

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ludvig Olofsson; Anna Louise Modjtabaei; [2023]
    Nyckelord :User interface in self-driving cars - A quantitative questionnaire study among potential user; Självkörande fordon; Autonoma fordon; Explainable AI; Användargränssnitt;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersökavilket användargränssnitt som potentiella användare föredrar för att utbyta trafikrelateradinformation. Forskningsfrågan som ska besvaras är följande. LÄS MER