Sökning: "perceived value"
Visar resultat 11 - 15 av 1550 uppsatser innehållade orden perceived value.
11. Främjande av hållbar konsumtion inom den lokala klädbranschen i Eskilstuna : En kvantitativ studie om hur konsumenters attityder och köpvanor inom hållbar konsumtion påverkas av kännedom och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna"
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Studien syftar till att undersöka och förstå konsumenternas attityder till hållbar konsumtion, samt att identifiera de faktorer som påverkar deras köpintention vid hållbar klädkonsumtion. Vidare strävar studien efter att belysa hur kännedom om och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna" påverkar respondenternas lokala och hållbara konsumtionsbeteende. LÄS MER
12. Leaving so soon? : A study on the bullying of nurses
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Introduction. This study is about examining bullying of nurses in the Swedish health care system. Bullying is a negative behaviour that has been going on for a longer period of time (Arbetsmiljöverket, 2023a). The negative behaviour in healthcare can have consequences for not just the nurses, but also for the society as a whole. LÄS MER
13. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER
14. Den regnbågsfärgade neutraliteten : En liberal mångkulturteoretisk utvärdering av den statliga värdegrunden och svenska myndigheters deltagande i Stockholm Pride
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study aims to assess the Swedish national value framework (Svenska statliga värdegrunden) in light of liberal multicultural theory, with a particular focus on the perceived conflict between theoretical principles and actual political practices, exemplified by Swedish authorities' participation in Stockholm Pride. To achieve this, an ideological analysis applies three contemporary liberal multicultural theories to evaluate the alignment of the Swedish national value framework with these theories. LÄS MER
15. Skapa rörelse : En studie i underhållningsdesign och dekor som rör på sig.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Det här examensarbetet genomfördes på ett företag som tillverkar dekor till nöjesindustrin ex. nöjesparker och eventbyråer. I dagsläget tillverkar företaget stillastående dekor, men har en vision att i framtiden bygga in olika sorters rörelser. LÄS MER