Sökning: "poor text comprehension"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden poor text comprehension.

  1. 1. La representación de Hispanoamérica en "La siesta del martes" de Gabriel García Márquez. Un estudio crítico literario de un texto factible para las clases de español como lengua extranjera.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Birgitta Thorander; [2019-09-30]
    Nyckelord :spanska; García Márquez; representación sociocultural; Iser; literatura;

    Sammanfattning : In this bachelor thesis we investigate literary resources in a text possible to use in the class of Spanish as a foreign language, when the purpose is an intercultural knowledge. Our purpose is, to deepen our knowledge about the representation of the social and culture conditions of life in Spanish America, in the short story “La siesta del martes” written by the Colombian author Gabriel García Márquez. LÄS MER

  2. 2. Den reciproka undervisningens betydelse för läsförståelsesvaga elever i åk 2 och 3.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Ingela Eklund; Mari Eriksson; [2017]
    Nyckelord :reading comprehension; intervention; poor comprehension; metacognition; sociocultural interaction.;

    Sammanfattning : The aim of this study was to find out whether six weeks of reciprocal teaching in grade 2 and 3 would improve pupils text comprehension. Students’ text comprehension was assessed with a standardized test and by analysing students’ use of meta-cognitive strategies in a conversation about a text. LÄS MER

  3. 3. Incidental Vocabulary Acquisition through Reading : A Literature Review Examining Vocabulary Acquisition, Reading Comprehension and their Connection

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Tina Erlandsson; Sara Wallgren Gutierrez; [2017]
    Nyckelord :Second language acquisition; incidental vocabulary acquisition; reading processes; reading comprehension; cognitive processes; learning strategies;

    Sammanfattning : In order to learn a language, it is important to develop a vocabulary because it facilitates the language skills: reading, listening, writing and speaking. According to the Swedish curriculum, students must be able to develop these skills in English. LÄS MER

  4. 4. Narrativ förmåga i återberättande hos elever med svag textförståelse i åk 2

    Master-uppsats, Umeå universitet/Logopedi

    Författare :Maja Andersson Kronlid; Hanna Björklund; [2017]
    Nyckelord :narrative; retelling; assessment; poor text comprehension; second grade; SALT; narrativ; återberättande; bedömning; svag textförståelse; årskurs 2; SALT;

    Sammanfattning : Bakgrund. Stor del av barns spontana kommunikation sker i form av berättande och genom att undersöka mikro- och makrostrukturer i återberättande kan olika aspekter av den språkliga förmågan kartläggas. LÄS MER

  5. 5. Bokstäverna bara hoppar! : Att kämpa med avkodningen och dessutom förstå det du läser.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språkstudier

    Författare :Maria Ek; [2013]
    Nyckelord :Poor readers; Structured text talks; Reading strategies and Reading comprehension;

    Sammanfattning : Title: “The letters jump”- to struggle with decoding and still understand what you are reading.Author: Maria EkUniversity of UmeåDepartment of EducationSupervisor: Asbjörg WestumExaminer: Fredrik KarlssonKeywords: Poor readers, Structured text talks, Reading strategies, Reading comprehension, Commitment and Motivation. LÄS MER