Sökning: "presentera ny produkt"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden presentera ny produkt.
6. Design och produktutveckling av en produkt för laddning av mobila enheter i offentliga miljöer
Master-uppsats, Maskinkonstruktion; Tekniska högskolanSammanfattning : Följande rapport beskriver ett examensarbete som utförts av två studenter under vårterminen 2013 som avslutande del av Civilingenjörsprogrammet Design och Produktutveckling vid Linköpings universitet. Målet med examensarbetet har varit att ta fram en produkt som tillgodoser behovet av att kunna ladda mobila enheter i offentliga miljöer. LÄS MER
7. wAirdrobe: Förvarar och fräschar upp dina kläder
M1-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Idén till projektet föddes då projektgruppen själva upplevde ett problem med att kläder ofta ligger och stökar i hemmet. När vi undersökte detta närmre upptäckte vi att kläder idag tvättas allt för ofta. Folk är osäkra på om kläderna är tillräckligt fräscha för att användas flera gånger. LÄS MER
8. Uv-ljus som vattenrening i kylanläggning
M1-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)Sammanfattning : I det här projektet har uppgiften varit att rena vattnet i Aqua Interiör i Laholms egen tillverkade vattenmöbel med hjälp av uv-ljus. Dessa möbler hyr de ut till kunder för att kunna få ett lagom kallt vatten med eller utan kolsyra. Vattenmöblerna är direkt kopplade till det befintliga vattensystemet. LÄS MER
9. Marknadsaktiviteter vid produktlansering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. LÄS MER
10. Älskar, älskar inte. En kvalitativ studie om sökandet efter kärlek på nätet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om nätdejting och de sätt på vilka människor framställer sig själva på dejtingsidor. Syftet är att besvara frågor som rör nätdejtingen utifrån ett konsumtionsperspektiv och dess roll för människors identitetsskapande. LÄS MER