Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Varumärkesvärdering av företag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Albin Olsson; Markus Ekström; [2014]
    Nyckelord :Varumärkesvärdering; Kalmar län;

    Sammanfattning : AbstractAuthor: Markus Ekström and Albin OlssonAdvisor & examinator: Petter Boye, Thomas KarlssonTitle: Brand Valuation of companiesKeywords: Brand Valuation and Kalmar CountyIntroduction & Problem: The term trademark is originated from the Old Scandinavianbrandr and means stigmatize. A new standard for brand valuation ISO 10668 was adopted in2010, which has created a more reliable valuation method. LÄS MER

  2. 2. Omkonstruktion av bärande ram till Cibes Lift modell A5

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Fredrik Mickelsson; Roger Nordin; [2013]
    Nyckelord :Design; Redesign; Cost Efficiency; Economic design;  Product Development; Konstruktion; Omkonstruktion; Kostnadseffektivisering; Ekonomisk konstruktion; Produktutveckling;

    Sammanfattning : Företaget Cibes lift AB tillverkar skruvdrivna plattformshissar i olika storleksklasser för laster upp till tusen kilogram. Plattformhissar är ett mindre utrymmeskrävande alternativ till vanliga standardhissar och lyder under EU:s maskindirektiv. LÄS MER

  3. 3. Skyltfönster : Hur uppfattar kvinnor skyltfönster?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Karin Lindström; [2011]
    Nyckelord :Skyltfönster; kvinnliga konsumenter; klädeshandel;

    Sammanfattning : Inledning: Denna uppsats i företagsekonomi behandlar skyltfönster ur konsumenters synvinkel. Den tidigare forskningen är inte baserad på svensk marknad och övrig litteratur i ämnet riktar sig till detaljister med råd och tips. LÄS MER

  4. 4. Arenasponsring : En studie om motiv, upplevelser och prissättning hos de norrländska elitserielagen och deras arenasponsorer

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Johan Eriksson; [2008]
    Nyckelord :arenasponsring; sponsring; ishockey; elitserien; idrottsarenor;

    Sammanfattning : Abstract Det byggs många nya ishockeyarenor i Sverige för tillfället och nästan alla elitseriearenor är i dagsläget namnsponsrade av stora företag. Prissättning av sponsring anses komplext och arenasponsring av ett elitserielag innebär ett mångmiljonavtal för det arenasponsrande företaget. LÄS MER

  5. 5. Lyxvarumärket och lyxens demokratisering

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Sonja Magnusson; Charlotta Rickeby; [2005]
    Nyckelord :Business and economics; Lyxvarumärke; exklusivitet; lyxens demokratisering; lyxbilar; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Varumärken förmedlar vissa värden som tillfredsställer fysiska och psykiska behov, så även lyxvarumärket. Lyx vittnar om framgång och lycka. Intresset för lyx är idag större än tidigare. Faktum är att den globala lyxmarknaden varje år omsätter mer än Sveriges BNP. LÄS MER