Sökning: "problemdiskussion kundlojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden problemdiskussion kundlojalitet.

  1. 1. Kunders förtroende för mobila bankapplikationer : En empirisk studie som identifierar unga bankkunders förtroende för mobila bankapplikationer i samband med säkerhetsrisker

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Talaie; Sara Ursu; [2021]
    Nyckelord :Mobile bank applications; young bank customers; trust; perception of security risks; digitalisation; customer satisfaction; customer loyalty; Mobila bankapplikationer; unga bankkunder; förtroende; perception av säkerhetsrisker; digitalisering; kundnöjdhet; kundlojalitet;

    Sammanfattning : The banking industry is constantly changing, resulting in more flexible payment methods and user-friendly services. Today's digital society attracts young people where new attitudes and behaviours are attributed. Thus, mobile banking applications are considered to be a technological development and streamlining of the bank. LÄS MER

  2. 2. Luxury Customer Relationship Management : Customer loyalty through a luxury perspective

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Helena Lönnevik; Fiorella Piedra; [2011]
    Nyckelord :CRM; customer relationship management; LCRM; luxury customer relationship management; luxury; fashion; customer loyalty; CRM; customer relationship management; LCRM; luxury customer relationship management; lyx; mode; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Lyxvarumärkesföretag har börjat undersöka implementering av en strategi som erbjuder livslångt kundvärde. De har även visat intresse som tyder på att de vill tillämpa CRM-policys men är osäkra till hur stor del den går att tillämpa inom lyxindustrin. LÄS MER

  3. 3. Icke-finansiella mål och mått. En studie om överensstämmelsen mellan kundnöjdhet och kundlojalitet

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristin Ericsson; Linda Wang; [2009-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Strävan att uppnå mål är en grundläggande faktor som påverkar alla typer av företag. Dessa mål kan uttryckas i finansiella termer, men på senare år har även icke-finansiella mål och mått fått allt större betydelse. LÄS MER

  4. 4. Kundrelaterade intäktsdrivares inverkan på ekonomistyrning - en studie om vetskapen om kundrelaterade intäktsdrivare kommer till uttryck i kläddetaljhandelsföretags ekonomistyrning

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Frisk; Rasmus Olander; [2008-06-17]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Under 1980-talet uppkom stark kritik mot den dåvarande ekonomistyrningen. Detta renderade i att större vikt började läggas vid icke-finansiella mått och att kunden hamnade allt mer i fokus. I takt med detta har intäktsdrivare, det vill säga faktorer som påverkar intäkter, fått mer uppmärksamhet. LÄS MER

  5. 5. Intäktsdrivare

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patrick Nissen; Johan Ståhl; David Ståhle; [2007-02-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Det har inom ekonomistyrningen sedan länge varit ett stort fokus mot ett företags kostnader och vad som driver kostnader inom ett företag. Under senare år har det dock propagerats för att kunden ska en starkare inverkan på ett företags ekonomistyrning. LÄS MER