Sökning: "produktrelaterade attribut"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden produktrelaterade attribut.

  1. 1. Product Structures with Attribute Management for future PLM systems : A study for Ericsson BOM Management

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :PAWAN RAJ SINGH; [2023]
    Nyckelord :PLM; BOM; PRIM; 3DX; Attribute; Widget; Product Structure; WoW; OOTB; PLM; BOM; PRIM; 3DX; Attribute; Widget; Product Structure; WoW; OOTB;

    Sammanfattning : Information Management in the database system for the Product Development process demands continuous evolution and digital transformation investigations with the PLM systems to explore the latest functionalities. Ericsson today has a main frame PDM system PRIM with various connected sub-systems to store the Product related data which serves limited functionality and does not fully track the complete lifecycle in the IT system landscape. LÄS MER

  2. 2. Konsumentattityder till hållbart mode

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Beatrice Willén; Susanne Lindgren; [2016]
    Nyckelord :Hållbarhet; hållbara modeprodukter; produktrelaterade attribut; attityder; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Begreppet hållbar konsumtion ligger rätt i tiden både på ett internationellt och nationellt plan. Men för att begreppet ska bli realitet måste konsumenter ändra sitt köpbeteende. Forskning om hur konsumenter förhåller sig till hållbara modeprodukter visar på positiva attityder men ingen tillämpning vid köp. LÄS MER

  3. 3. Brand equity in the industrial purchase decision : a case study of the Swedish market for agricultural machinery

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Axel Andersson; Ulrik Granath; [2012]
    Nyckelord :brand equity; brand image; brand loyalty; Hedonic pricing;

    Sammanfattning : High brand equity is a great asset for companies that operate their business in a free and competitive market. Brand equity can arise from both product-related and non-product related attributes and may be viewed from many different perspectives. LÄS MER

  4. 4. En doft av framgång : En studie i dofters påverkan på produktuppfattning

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Lundberg; Linda Cederquist; [2010]
    Nyckelord :sinnesmarknadsföring; luktsinne; produktuppfattning; experiment; doft;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersökte vi, inom ämnet sinnesmarknadsföring, dofters inverkan på produktuppfattning. Sinnesmarknadsföring har som mål att skapa en positiv och lojal relation mellan varumärket och kunden med hjälp av sinnena. LÄS MER

  5. 5. Krav på KRAV : En attitydundersökning gjord på företagsekonomistudenter vid Uppsala Universitet

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erica Swensson; Carolina Lindahl; [2008]
    Nyckelord :KRAV; Brand Attitudes; Brand Image; Brand Identity;

    Sammanfattning : Aldrig förr har den svenska konsumenten varit så hälso- och miljömedveten. Ett resultat av detta är att fler mervärdesmärkningar har dykt upp på våra butikshyllor. En av de mest kända mervärdesmärkningarna inom ekologiskt producerade varor är i dagsläget KRAV-märkningen. LÄS MER