Sökning: "publik"
Visar resultat 6 - 10 av 987 uppsatser innehållade ordet publik.
6. Multimodalitet i Eurovision Song Contest : Hur en publik bedömer ett musikframträdande på tv
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Since its debut 1956 Eurovision Song Contest has been a live televised music competition. Over several decades the contest has evolved and with modern technology the contest is about more than just the musical aspects. There are now many more factors to consider while watching and judging the competing acts. LÄS MER
7. Dungeons without Dragons : Using Tabletop Roleplaying Games for Public Archaeology
Master-uppsats, Uppsala universitet/ArkeologiSammanfattning : Among the many shifts within public archaeology and heritage during recent years is an endeavour to find new methods of engagement which has been broadly undertaken within the field. This thesis suggests one such method could be found in the use of Tabletop Roleplaying Games (TTRPGs). LÄS MER
8. Magiska Ögonblick – En undersökning av meningsfullhet i teaterarbetet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : I detta självständiga arbetet undersöker jag vad som skapar ritning och motivation på ett personligt plan för mig som skådespelare. Utgångspunkten är min egen konstnärliga praktik och det behov jag har att undersöka vad som driver mig och skapar energi när jag står framför en publik som skådespelare. LÄS MER
9. Den fria processen - en praktisk undersökning om att skriva musikdramatik i grupp
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka konsten att skriva musik och text för sceniska situationer. Jag ville undersöka hur man kan utveckla en metod för skapande i grupp och vad jag, från en skapandeprocess, kan ta med mig för verktyg i mitt yrke som musikalartist och låtskrivare. LÄS MER
10. Att skapa innehåll : En inblick i hur innehållsskapare kommunicerar med sina följare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Uppsatsen undersöker och exemplifierar hur innehållsskapare, influencers, kommunicerar med sin publik på plattformar där huvudinnehållet är tidsbegränsade videor med en tidsgräns på några minuter, till exempel TikTok. Huvudfrågan är om, och i så fall hur, innehåll som är sponsrat skiljer sig från innehåll som inte är sponsrat. LÄS MER