Sökning: "purchase management"
Visar resultat 1 - 5 av 366 uppsatser innehållade orden purchase management.
1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
2. Variation Management Strategies for Future Construction Sites: A study to address role of an equipment rental business in the energy transition
H-uppsats,Sammanfattning : Construction sites are facing challenges with high power peaks due to electrificationof heavy equipment where potential consequences are increased power tariffs locallyand risk of limited power supply. Another development is an increased intermittentpower supply due to more wind- and solar power in the electricity system, whichcauses price fluctuations. LÄS MER
3. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER
4. Kärriktningsvisare för cykel - Bookman Urban Visibility
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Företaget Bookman Urban Visibility ville undersöka marknaden och möjligheter kring integrerbar elcykelbelysning. Idag säljer företaget cykelbelysning och synlighetsprodukter men hade ett intresse av att expandera sortimentet till elcykelbelysning, som elcykelägarna kunde köpa och själva kunde koppla in i batteriet på sina cyklar. LÄS MER
5. “The Effects of Sensory Marketing in Physical Second-Hand Stores” : A qualitative study of how applying sensory marketing in a physical second-hand store can influence consumers to choose more sustainable options while shopping for apparel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : The emergence of online stores specializing in fast fashion apparel has presented a significant challenge to brick-and-mortar stores and has had detrimental consequences for the environment. Consequently, it is essential for physical stores to stay informed about emerging trends in physical store design. LÄS MER