Sökning: "push pull företag"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden push pull företag.

  1. 1. Affärsystem och Lean : En kvalitativ studie om hur affärssystem kan stöttasmå- och medelstora företag att arbeta enligt Lean

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Leon Thorelli; August Theorin; [2024]
    Nyckelord :Lean; affärssystem; IT-integration; realtidsinformation; pull-produktion; push-produktion; SME; processoptimering; hållbar utveckling; överproduktion.;

    Sammanfattning : Abstrakt SME-företag inom tillverkning kommer under 2000-talet möta oförutsägbara, högfrekventa marknadsförändringar på grund av global konkurrens. Den fjärde industriella revolutionen (samlingsterm för nya intelligenta digitala teknologier i tillverknings- och industriprocesser) gör att nya utmaningar måste mötas som inte bara fokuserar på förbättrade tillverkningsprocesser men också ställer krav på en digital transformation. LÄS MER

  2. 2. When Flying is Inevitable : How international companies and business travelers can contribute to the transformation towards a future of sustainable aviation

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Frida Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Carbon Neutral; Business aviation; Sustainable Aviation; Sustainable Strategy; Sustainable Aviation Fuel; Hydrogen; Electric; Switzerland; Technology-Push; DemandPull.; Koldioxidneutralt; affärsflyg; hållbart flyg; hållbar strategi; hållbart flygbränsle; vätgas; elflyg; Schweiz; Technology-Push; Demand-Pull;

    Sammanfattning : This thesis emerged from a question that had been repeating itself in my head for a long period of time: If myself and the rest of the world face the fact that we are likely to keep flying for years to come for reasons somehow considered valid, how can we at the same time still contribute efficiently to achieving a more sustainable future of aviation? Based on this dilemma and focusing on the factor of impact, an actor with the power of creating a larger impact than a single individual was firstly identified. This actor also provides the perspective used in this thesis. LÄS MER

  3. 3. Vad motiverar olika generationer till att äga företag? : En studie baserad på individer i generationerna Millennials, Generation X och Baby Boomers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Olivia Nilsson; Mikaela Andersson; [2023]
    Nyckelord :Motivation; intrinsic motivation; extrinsic motivation; the push- and pull-perspective; generations; Motivation; inre motivation; yttre motivation; push- och pull-perspektivet; generationer;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har antalet företagare ökat i Sverige och på dagens arbetsmarknad befinner sig just nu fyra generationer. I denna studie fokuserar vi på de tre generationer som utgör den största delen av arbetsmarknaden; Millennials, Generation X och Baby Boomers. LÄS MER

  4. 4. Detaljhandelns lokalisering av centrallager - studie av gemensamma grundtankar och vilka lokaliseringsfaktorer som är betydelsefulla

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yvonne Andreasson; [2021-09-17]
    Nyckelord :detaljhandel; centrallager; lokalisering; lokaliseringsfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka huruvida det finns någon gemensam grundtanke i den geografiska, fysiska platsen för valet av lokalisering av detaljhandelns centrallager. Detta görs genom att undersöka vilka lokaliseringsfaktorer som är betydelsefulla. LÄS MER

  5. 5. Användning av digitala marknadsföringskanaler : En kvalitativ fallstudie om hur sökmotorer integreras med digitala marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Erksén; Matilda Thelin; [2020]
    Nyckelord :Search Engine Marketing; Search Engine Optimization; Digital Communication; Digital Channels; Online Advertising; Digital Marketing.; Sökmotormarknadsföring; Sökmotoroptimering; Digital Kommunikation; Digitala Kanaler; Onlineannonsering; Digital Marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapsområdet och förståelsen kring företagens användning av sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring, avseende integrering med andra digitala marknadsföringskanaler. Teoretisk referensram: De teorier som använts i denna studie är Push/Pull, The 4S Web Marketing Mix Model, Integrated Marketing Communication Mix och Digital Marketing Channel Decision Model. LÄS MER