Sökning: "reklam enkäter"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden reklam enkäter.

  1. 6. Textsamtal - Lärares och elevers uppfattningar om och förhållningssätt till samtal om text

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sara Persson; Caroline Ollermark; [2016]
    Nyckelord :Critical literacy; elever; lärare; sociokulturell teori; text; textsamtal;

    Sammanfattning : Elever möts dagligen av olika texttyper såsom bilder, hemsidor, reklam, texter på tavlan och från olika medier. Det är därför viktigt att som lärare bidra med verktyg i form av textsamtal för att elever ska kunna förstå och kritiskt granska alla typer av texter. LÄS MER

  2. 7. Utvärdering av fritidshemmet : Fritidspedagogers syn på föräldraenkäter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Henning Lööf; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I Stockholm stad får föräldrar till barn på fritidshem årligen fylla i en så kallad brukarenkät. Denna består av ett antal påståenden som föräldrarna får ta ställning till. Påståendena har att göra med allt ifrån pedagogik, barnets utveckling, trygghet och säkerhet. LÄS MER

  3. 8. Medieteknikers attityd gentemot riktad reklam online

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Jonathan Söderin; Lisa Torekull; [2015]
    Nyckelord :Riktad reklam; Reklam online;

    Sammanfattning : Idag är det vanligt att reklamen du tar del av online är riktad. Genom att använda din personliga information och sökhistorik online kan företag rikta reklam efter din målgrupp. Medvetenheten om att detta sker varierar mycket och beror oftast på utbildning och intresse för området. LÄS MER

  4. 9. Online Social Lookup: A Study of a Future Employment Tool

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Darryl Manalo Cornejo; Ali Sabet; [2015]
    Nyckelord :Communication; Data Collection; Social Media; Business Model; Kommunikation; Datainsamling; Sociala medier; Affärsmodell;

    Sammanfattning : From the days of Antonio Meucci and Alexander Graham Bell when the telephone was invented, people have been looking for ways to communicate with each other through the use of technology. With the introduction of the Internet new possibilities were created to communicate with other persons around the world. LÄS MER

  5. 10. En PRessad Framtida Relation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Joachim Dworén; Erik Ax; [2015]
    Nyckelord :Public Relations; PR; Journalistik; Medierelationer; Relationer; Journalism; Media Relations; Relationships; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar att skapa en förståelse för den komplexa relationen mellan journalister och PR-praktiker, genom att undersöka hur journaliststudenter i Skåne uppfattar sina roller som framtida journalister, deras syn på PR, samt journalisti-kens relation till PR. Studien undersöker även vilken roll utbildningen har i skap-andet av journaliststudenternas syn på PR. LÄS MER