Sökning: "reklam enkäter"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden reklam enkäter.

  1. 21. Eco-labelling on Package Tours : A study about sustainable tourism

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sofia Jägerlind Puuri; Martin Henriksson; Johannes Brun Johansson; [2010]
    Nyckelord :eco-labelling; sustainable tourism; Green Globe; Svanen; Ving; congruity theory; theory of planned behaviour; communication of eco-labels; miljömärkning; hållbar turism; Green Globe; Svanen; Ving; kongruens teori; teori om planerat beteende; kommunikation av miljömärkning;

    Sammanfattning : Background: The tourism industry is one of the largest industries in the world, with annual revenues exceeding US$ 850 billion. Because of the size and nature of the industry, tourism is seen as one of the largest contributors to the negative effects on the environment today. LÄS MER

  2. 22. Visuell kommunikation mot 50+-marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Andersson; Cristopher Gedda Westrell; Camilla Wallin; [2006]
    Nyckelord :50 ; visuella attribut; semiotik; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte med denna uppsats är att öka förståelsen för hur man kommunicerar visuellt för att attrahera segmentet 50+. Metod : Undersökningen har gjorts ur ett hermeneutiskt synsätt med intentionen att undersöka och beskriva vilka visuella attribut i reklam som tilltalar en 50+-marknad. LÄS MER

  3. 23. Hjärntvättad ungdom? : En studie av ungdomars tilltro till massmedia och reklam som kunskapskällor i kostfrågor

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Cecilia Wilander; Sara Nordberg; [2006]
    Nyckelord :massmedia; reklam; ungdomar; kost;

    Sammanfattning : Syfte Syftet har varit att undersöka ungdomars tilltro till massmedia och reklam som kunskapskällor i kostfrågor. Frågeställningarna är följande: Vilka är ungdomars huvudsakliga kunskapskälla när det gäller kostfrågor? Har ungdomar ett kritiskt förhållningssätt till massmedias och reklamens kostbudskap? Finns det några skillnader mellan könen hur de anser sig påverkas av massmedias och reklamens kostbudskap? Metod I denna studie har vi gjort undersökningar genom kvalitativ och kvantitativ metod. LÄS MER