Sökning: "reklam enkäter"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden reklam enkäter.
16. Användarens attityd till reklaminslag på webb-TV : En studie om hur användaren upplever reklam i ett nytt medium
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : The technological development contributes to an increase in advertising when it comes to media. Those who are working to develop advertising are constantly looking for new ways to reach consumers in unexplored contexts. Web TV is a relatively new technique that involves the distribution of television across the Internet. LÄS MER
17. Försäljningsmetoder för spel på Android Market
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Smartphones med Android som operativsystem har under de senaste åren blivit en allt större del av vår vardag. Kandidatarbetet undersöker vilken försäljningsmetod man som utvecklare ska använda sig av för att få största möjliga förtjänst, när man säljer ett spel på Androids marknad. LÄS MER
18. Kärt barn har många namn – en studie om mikrokommunikation med kundpinnen i fokus
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Kärt barn har många namn – en studie om mikrokommunikation med kundpinnen i fokus Författare: Anna Friman & Sofie Nilsson Uppdragsgivare: Invision Media Group AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation Termin: Vårterminen 2011 Handledare: Marie Grusell Sidantal: 55 Antal ord: 18164 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur människor uppfattar och förhåller sig till mikrokommunikation. Metod: Deltagande observationer, fokusgrupp och experiment. LÄS MER
19. Hopp om framtiden - En undersökning om friidrottande ungdomars matvanor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Elitsatsande friidrottande ungdomar har en hög energiförbrukning på grund av den kroppsliga tillväxten och den stora träningsmängden. Idrottares kost bör vara energirik för att nå energibalans och väl sammansatt för att tillgodose kroppens näringsmässiga behov. LÄS MER
20. The Right One : En studie av användningen av könsstereotyper i tryckt alkoholreklam i svensk månadspress
Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltningSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att titta på om de stereotypa bilderna som tycks finnas av män och kvinnor i reklam stämmer; som att rosa drar till sig en kvinnas uppmärksamhet eller att en stilren bild attraherar män mer än kvinnor. Eftersom annonserna vi har valt kommer från en typisk herrtidning och en typisk damtidning hoppas vi på att kunna komma fram till att det finns distinkta skillnader i hur män och kvinnor reagerar på de sex annonser vi har valt ut. LÄS MER