Sökning: "reklam enkäter"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden reklam enkäter.

  1. 16. Användarens attityd till reklaminslag på webb-TV : En studie om hur användaren upplever reklam i ett nytt medium

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Mikael Johansson; Simon Gahmberg; [2012]
    Nyckelord :Web TV; advertising; internet TV; streaming; Webb-TV; reklam; internetTV; streaming;

    Sammanfattning : The technological development contributes to an increase in advertising when it comes to media. Those who are working to develop advertising are constantly looking for new ways to reach consumers in unexplored contexts. Web TV is a relatively new technique that involves the distribution of television across the Internet. LÄS MER

  2. 17. Försäljningsmetoder för spel på Android Market

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Olof Axelsson; [2012]
    Nyckelord :Försäljningsmetoder; android; android market; mobilspel;

    Sammanfattning : Smartphones med Android som operativsystem har under de senaste åren blivit en allt större del av vår vardag. Kandidatarbetet undersöker vilken försäljningsmetod man som utvecklare ska använda sig av för att få största möjliga förtjänst, när man säljer ett spel på Androids marknad. LÄS MER

  3. 18. Kärt barn har många namn – en studie om mikrokommunikation med kundpinnen i fokus

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anna Friman; Sofie Nilsson; [2011-09-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Kärt barn har många namn – en studie om mikrokommunikation med kundpinnen i fokus Författare: Anna Friman & Sofie Nilsson Uppdragsgivare: Invision Media Group AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation Termin: Vårterminen 2011 Handledare: Marie Grusell Sidantal: 55 Antal ord: 18164 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur människor uppfattar och förhåller sig till mikrokommunikation. Metod: Deltagande observationer, fokusgrupp och experiment. LÄS MER

  4. 19. Hopp om framtiden - En undersökning om friidrottande ungdomars matvanor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Henrik Hjalmarson; Magnus Karlsson; [2011-02-17]
    Nyckelord :Friidrott; ungdomar; aktivitetsregistrering; kostregistrering; matvanor;

    Sammanfattning : Elitsatsande friidrottande ungdomar har en hög energiförbrukning på grund av den kroppsliga tillväxten och den stora träningsmängden. Idrottares kost bör vara energirik för att nå energibalans och väl sammansatt för att tillgodose kroppens näringsmässiga behov. LÄS MER

  5. 20. The Right One : En studie av användningen av könsstereotyper i tryckt alkoholreklam i svensk månadspress

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :Carolina Henningsson; Henrietta Thönnersten; [2011]
    Nyckelord :Alcohol advertisting; advertisement; monthly press; gender stereotypes; consumtion; Alkoholreklam; reklam; månadspress; könsstereotyper; konsumtion;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att titta på om de stereotypa bilderna som tycks finnas av män och kvinnor i reklam stämmer; som att rosa drar till sig en kvinnas uppmärksamhet eller att en stilren bild attraherar män mer än kvinnor. Eftersom annonserna vi har valt kommer från en typisk herrtidning och en typisk damtidning hoppas vi på att kunna komma fram till att det finns distinkta skillnader i hur män och kvinnor reagerar på de sex annonser vi har valt ut. LÄS MER