Sökning: "reklam enkäter"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden reklam enkäter.
11. Datainsamling av privatpersoners internetbeteende : En studie av medvetenheten hos privatpersoner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Internetövervakning har under senaste tiden blivit ett aktuellt ämne i media. Det rapporteras bland annat om att företag som samlar in information om privatpersoner. Datan som samlas in kan innehålla information om användares beteende på internet såsom besökta sidor, sökhistorik, aktivitet på sociala medier med mera. LÄS MER
12. Reklam- påverkan och könsskillnader
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Den här studien undersöker hur unga kvinnor i åldrarna 15-30 påverkas av dagens marknadsföring innehållande kvinnliga modeller och om den utvalda målgruppen upplever någon skillnad på hur kvinnor och män framställs i reklamsammanhang. I flera decennier har framställandet av kvinnan i marknadsföringssammanhang varit objekt för debatt, och den är tillsynes lika aktuell idag som för 30 år sedan. LÄS MER
13. Leverantörer av utrustning och tjänster försmåskalig vattenkraft
M1-uppsats, KTH/Entreprenörskap och InnovationSammanfattning : Svensk Vattenkraftförening har upplevt behov av att hänvisa till branschens tjänsteleverantörer och leverantörer av komponenter till småskaliga vattenkraftverk vid förfrågningar från internationellt och inhemskt håll. Detta examensarbete har gjorts med syfte att möta detta behov, genom att kartlägga företag aktiva inom branschen småskalig vattenkraft. LÄS MER
14. Mobil marknadsföring via SMS : påverkan på varumärkeslojalitet
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syftet med denna undersökning är att ta reda på hur den mobila marknadsföringen via SMS kan påverka köp och varumärkeslojaliteten hos konsumenterna, det vill säga återkommande köp samt om den leder till att lojaliteten till varumärket ökar på grund av detta. Vid undersökningen använde vi oss av en kvalitativ och en kvantitativ studie. LÄS MER
15. Makten på andra sidan datorskärmen : En studie om bloggens makt på unga kvinnors upplevda köpintentioner
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Antalet bloggar växer och läsarantalet för bloggar likaså, framför allt har en ökning märkts hos unga kvinnor (Findahl, 2011). Att bloggläsandet har ökat medför att läsaren sätter sig själv i en situation där de kan utsättas för påverkan, både i form av bloggtext samt reklam i form av annonser. LÄS MER