Sökning: "returprocess"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade ordet returprocess.

  1. 6. Returprocessens påverkan på relationen mellan kund och företag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Johansson; Catrin Lindquist; [2018]
    Nyckelord :Returns management; customer experience; apparel; e-commerce; customer satisfaction; customer relationship management;

    Sammanfattning : E-handel är i nuläget ett etablerat fenomen som växer för varje år. I samband med att e-handen breder ut sig och försäljningen mellan olika länder ökar bidrar det även till en ökad returgrad. Returgraden inom e-handel är den högsta i jämförelse med övriga försäljningskanaler och är ett hot för många företags överlevnad. LÄS MER

  2. 7. Analys av en returprocess inom omnihandel : Analysis of a return process in omni channel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Jonathan Kisch; Albert Lindhagen; [2018]
    Nyckelord :returns management; reverse logistics; processing speed; process integration; omni channel; bearbetningshastighet; processintegration; omnikanaler;

    Sammanfattning : The purpose with the study is to provide a basis for an implementable, improved returns management process. This will help to obtain an empirical result for Lager 157 and to fill any scientific knowledge gap. The study has been divided into two research questions that are of a hierarchical nature. LÄS MER

  3. 8. Retuprocessen ur återförsäljarnas perspektiv : En fallstudie på Volvo Cars Global Customer Service

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Andersson; Sofie Henriksson; [2018]
    Nyckelord :Retur; logistik; returprocess;

    Sammanfattning : Arbetet grundar sig i fordonsindustrins returprocess av reservdelar. Returer och hanteringen av dessa är en del av värdekedjan som de senaste åren ökat allt mer. Där av är studiens syfte att undersöka vilka förbättringsmöjligheter som finns inom fordonsindustrin. LÄS MER

  4. 9. IPREP: Framework for elimination of an internal return process : A case study at Thule Sweden AB

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Anna Jarenfors; Järsö Sissela; [2017]
    Nyckelord :internal return process; process elimination; general cause; root cause; framework; manufacturing company; IPREP; intern returprocess; processeliminering; generell orsak; rotorsak; ramverk; tillverkande företag; IPREP;

    Sammanfattning : Course: Degree project in logistics, the Business Administration and Economics Programme Authors: Anna Jarenfors and Sissela Järsö Supervisor: Hana Hulthén Examiner: Helena Forslund Title: IPREP: Framework for elimination of an internal return process – A case study at Thule Sweden AB Background: Logistics coordination plays an important role regarding the competitive success of an organization. A company has to eliminate unnecessary processes involved in the supply chain in order to decrease cost and to improve the business. LÄS MER

  5. 10. E-handelsreturer inom heminredning och möbler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Alexander Israelsson; Fredrika Wallberg; [2016]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Return Management; E-handel; Returer; Returprocess; heminredning och möbler;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tillväxten i den svenska e-handelsmarknaden har under de senaste åren ökat och i takt med detta ökar e-handelsföretagens returer. Ehandelsföretagen ser ofta returprocessen som ett onödigt ont och som en kostsam post. LÄS MER