Sökning: "rhythm games"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden rhythm games.
6. Rytmbaserad bangenerering för vertikala plattformsspel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Det här arbetet beskriver implementationen av en rytmbaserad algoritm för att procedurellt generera plattformsbanor och hur den anpassats för att passa nedåtgående spel, i syfte att undersöka vilken kapacitet det resulterande programmet har för att skapa banor som skiljer sig från varandra. Undersökningen utfördes genom att låta artefakten generera ett större antal banor och jämföra värden mellan olika rytmer. LÄS MER
7. Ellas se los tienen que decir. Yo- Voces que socavan políticas del nombrar dominantes en la poesía de Cristina Peri Rossi, Julia Álvarez y Ana Arzoumanian
Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – Media; Lunds universitet/SpanskaSammanfattning : Esta tesis explora el nombre, el nombrar y políticas del nombrar en tres textos poéticos que manifiestan una preocupación con la fuerza normativa en el lenguaje: Evohé (1971) de Cristina Peri Rossi, The Other Side/El otro lado (1995) de Julia Álvarez y Juana I (2006) de Ana Arzoumanian. En Evohé colisionan y se penetran una mujer-cuerpo y una mujer-palabra; en The Other Side/El otro lado tensionan el código del inglés, el del español de la infancia y el del ritmo del cuerpo; y en Juana I el habla de la razón del Imperio y de la Iglesia choca contra el habla de la locura y del cuerpo de Juana “la loca”. LÄS MER
8. "Lets Play!" : En studie av kunskapsöverföring mellan digitala spel och musikinstrument.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : The purpose of this thesis was to examine if users of digital music games may acquire skills from the games that may be of use in learning to play a real instrument, that is a non-digitally simulated instrument like an acoustic piano. We have used Gee’s theory regarding a possible interconnection between different semiotic domains, and how this connection may enable a transfer of skills between related domains. LÄS MER
9. Designprocess för ett pedagogiskt memoryspel
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Tekniska apparater och spelapplikationer blir en allt större del av den nya generationens vardag och lärande applikationer används allt mer som läromeldel i förskolan. Enligt läroplanen för förskola så skall multimedia och informationsteknik ha en lika stor del av lärandet som bild, sång, dans, rytm och rörelse. LÄS MER