Sökning: "scania marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden scania marknadsföring.

  1. 1. Responding to a Fast-Changing World: Dynamic Capabilities for Digital Transformation

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Dajana Jakovina; [2019]
    Nyckelord :Dynamic capabilities; digital transformation; incumbent companies; service development; cross-functional teams;

    Sammanfattning : Incumbent companies are facing a fast-changing world characterized by technological developments that are reshaping and even disrupting industries. In times like these, incumbent's core competencies turn into its core rigidities hindering its ability to respond to the rapid developments. LÄS MER

  2. 2. Exporting opportunities and challenges from Sweden to Iran. : -A multiple case study of Ericsson, Volvo, Scania and Electrolux.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mortazavi Seyed Sina; [2016]
    Nyckelord :Export barriers; internal barriers of export; institutional barriers of export; knowledge and experience barriers of export; export modes.;

    Sammanfattning : Today’s market place is more aggressively competitive than ever, large international companies are actively exporting goods to foreign countries in order to expand their market shares. The exporting process from developed countries to emerging markets such as developing countries is challenging than ever, as a result, scholars in international marketing and business have called for further research concerning this area. LÄS MER

  3. 3. Riskanalys: Faror och risker med p-piller bestående av Ethinylestradiol (EE2) och Estradiol (E2) i Helge å

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Carolina Grandin; [2016]
    Nyckelord :Risk; p-piller; EE2; E2; Helge å; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : During the 90’s intersex individuals was found among fish downstream sewage treatment plants, this was found to be due to estrogens in the water. Today we know that one of the largest contributors of the effects on fish is 17a-ethinylestradiol (EE2). LÄS MER

  4. 4. Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Tangen; Lukas Morinder; Elin Lyrfors; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesstyrka; Radioreklam; Jennifer Aaker; Varumärkespersonlighet; Dialekt; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka Seminariedatum: 2015-06-04 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elin Lyrfors, Lukas Morinder, Christoffer Tangen Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärkespersonlighet, dialekt, Jennifer Aaker, radioreklam, varumärkesstyrka. Syfte: Att utifrån existerande teori inom marknadsföring-, lingvistik- och psykologiforskning utreda huruvida användandet av olika svenska dialekter har en inverkan på varumärkespersonlighet, köpintentioner, prispremium och gillande. LÄS MER

  5. 5. The road to China - The relationship between entry strategy and intellectual property on the Chinese truck market

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emma Forsman; Mathilda Eriksson; [2013]
    Nyckelord :China; IPR; entry mode; joint venture; governmental regulation;

    Sammanfattning : Commercial motor vehicles is one of the restricted industries in China and also an industry where market potential is enormous. For foreign commercial vehicle manufacturers market entry is only possible through highly regulated joint ventures with a domestic partner that requires transfer of core-technology. LÄS MER