Sökning: "silent books"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden silent books.

  1. 11. The Slow Regard of Silent Things

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Matilda Andersson; [2018]
    Nyckelord :library; calm; underground; park;

    Sammanfattning : It is time for a library that does not hold all the knowledge. A library that rather deals with very well thought out collections, where you cannot check on the internet before you arrive and find out exactly where the book you want is placed, where you will actually have to browse, to find it, work for your accomplishment and there by add value to it. LÄS MER

  2. 12. ”Det är inte bara att sätta böckerna i händerna på eleverna” : En intervjustudie om lärares förhållande till elevers tysta läsning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Pia Lövdal; Johanna Wirsén; [2018]
    Nyckelord :Läsning; tyst läsning; enskild läsning; bänkbok; tystläsning; lärares attityd; lärares påverkan; motivation; läsande förebild;

    Sammanfattning : Det här är en intervjustudie om lärares attityd till den tysta läsningen i klassrummet och hur de arbetar med den. Stort fokus läggs på lärares påverkan på elevers tysta läsning, och läraren som en läsande förebild. Vidare tar uppsatsen upp medvetna och omedvetna sätt som lärare motiverar elever till tyst läsning. LÄS MER

  3. 13. Upprepad läsning : En interventionsstudie i studieväg 1 i utbildningen svenska för invandrare

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Mikaelsson Madelene; [2017]
    Nyckelord :Läsflyt; avkodning; läshastighet; sfi; flerspråkighet; läsutveckling;

    Sammanfattning : This study investigated whether repeated reading can enhance reading fluency for students with little or no education, studying Swedish tuition for immigrants. The work was based on the question: Is there any difference in learning effects / degree of learning, depending on whether the repeated reading is done individually with the special education teacher, with a peer in the classroom, or individually conducted silent reading? To investigate that, three interventions were done: repeated reading individually with the special education teacher, repeated reading in pairs and individual silent reading of literary books. LÄS MER

  4. 14. ”Tjejen är bibliotekarie” : En metaforanalys av biblioteks och bibliotekariers framställning i skönlitteratur för barn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Pia Albinsson; Erika Alsin; [2016]
    Nyckelord :Bibliotek; Bibliotekarie; Metaforanalys; Stereotyp; Skönlitteratur; Barn;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine how libraries and librarians are represented in fiction books for children and to examine the possible implications of these representations. The study is based on an analysis of ten fiction books for children in the 6-12 age group (Hcf-Hcg), and published in Swedish between 2000 and 2016. LÄS MER

  5. 15. ”We kind of read books” : en kvalitativ studie av vad elever i fjärde klass gör på sitt skolbibliotek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jennie Claesson; [2016]
    Nyckelord :skolbibliotek; elever; läsning; skolbibliotekarie; observationer; fokusgruppsintervjuer; sociokulturellt; Vygotskij;

    Sammanfattning : The aim of this study was to contribute with knowledge that complements research on the design and development of school libraries. This has been achieved through field studies from a sociocultural perspective using the theories of Vygotsky. Previous research shows a gap between how a school library is said to function and how it is in fact used. LÄS MER