Sökning: "small-N"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet small-N.

  1. 1. Konsten att sälja utan att ropa ”KOM OCH KÖP!” : Att genomföra content marketing på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anna Larsson; Linn Tallberg; [2019]
    Nyckelord :content marketing; digital content marketing; content marketing social media; content marketing strategy;

    Sammanfattning : Content marketing är ett fenomen som vuxit och blivit en trend, på grund av den stora tillgången av information som onlinemiljön bidragit med till företagen. Vad content marketing handlar om har visat sig bristfälligt bland forskare, då det saknas en tydlig akademisk avgränsning. LÄS MER

  2. 2. Violence against LGBTIQ+ Individuals in the Syrian Arab Republic

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för freds- och konfliktforskning

    Författare :Lisa Bergsten; [2019]
    Nyckelord :lslamic State; Free Syrian Army; Ideology; LGBTIQ ; Gender; Sexualities; Targeted Violence; Victim Selection; Armed Conflict; Syrian Arabic Republic; Sexual Minorities; HBTQ ; genus; kön; sexualiteter; sexuella minoriteter; ideologier; beväpnad konflikt; Syriska Arabiska Republiken; IS; FSA;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is a qualitative, small-n, empirically driven comparative study that examines the relationship between rebel group ideology and targeted violence against the LGBTIQ+ community. Two rebel groups in the Syrian Arab Republic, with different ideological beliefs, are examined and compared in relation to their level of violence against LGBTIQ+ individuals. LÄS MER

  3. 3. Den moderna pensionären : Äldre konsumenters användning av modern teknologi i köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Robin Almlöf Hallberg; Kosovare Sadiki; [2019]
    Nyckelord :older consumer; buyers decision making process; technology; online shopping;

    Sammanfattning : How consumers act during the buyers decision making process can change with age. How older consumers use modern technology in the buyers decision making process has however not been given a clear picture by researchers. LÄS MER

  4. 4. Water Resources Management of the Jordan River Basin: Comparation of Israel and Jordan through the regional water hegemony perspective

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Marie Lendělová; [2018]
    Nyckelord :Jordan River basin; Israel; Jordan; water resources; regional hegemony; hydro-hegemony;

    Sammanfattning : Water is one of the strategic raw materials needed not only for the very existence of people but also for agriculture and industry, or as an infrastructure or energy source. The aim of this thesis is to determine what variables and concepts of the Water Resources Management constitute for the Jordan River basin, to be approached as maintained by a hegemonic power. LÄS MER

  5. 5. Instagrams filter - Jakten efter den perfekta bilden : En studie om hur redigering av en bild kan påverka attityd till ett motiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Miranda Nordholm; [2018]
    Nyckelord :Color theory; Social Media; Instagram; Filter; Image Editing; Bildredigering; Färglära; Instagram; Sociala medier; Filter;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of the thesis is to investigate whether there is any editing combination in the form of different filters published in the Instagram app, which is noticeably different from each other in the form of negative or positive response. Method – In order to obtain answers to the question, the study has sought to anchor as many theories as possible in scientific, published material. LÄS MER