Sökning: "smart-board"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet smart-board.

  1. 1. Begreppens betydelse för förståelsen : Lärares arbete med ämnesspecifika begrepp i SO-ämnena i årskurs 4

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Anna Westin; Cecilia Bogmer; [2019]
    Nyckelord :Ämnesspråk; språkfrämjande arbete; ordförråd; extra anpassningar; språklig sårbarhet; interaktion; kontextualisering;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine how teachers work with subject-specific concepts in fourth grade social science classes, what challenges they meet, what methods they use and what additional adjustments they make for students with language difficulties. We conducted semi-structured interviews with four primary school teachers and observed twelve lessons in total. LÄS MER

  2. 2. Modersmål i förskolan : En kvalitativ fallstudie om förskolans arbete med modersmål för att stärka barns identitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Amira Azzazi; [2018]
    Nyckelord :Mother tongue; identity; multilingual environment; sociocultural perspective;

    Sammanfattning : Mother tongue in preschool    This study seeks to create an understanding of how preschool educators can participate in promoting and encouraging children's mother tongue in their activities to strengthen the children's identity. It explores the ways in which educators actively promote the children's mother tongue in their work approach and how they perceive the importance of cooperation between preschool and home regarding the children's mother tongue. LÄS MER

  3. 3. Multimodala texter med fokus på smartboardtavlor : Skrivundervisning och elevers läs- och skrivutveckling med hjälp av smartboardtavla

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Josefin Johansson; [2017]
    Nyckelord :Skrivundervisning; Multimodala texter; Läs- och skrivlärande; Smartboardtavla; Digitala läromedel; Writeing instruction; Multimodal texts; Read- and writedeveloping; Smartboard; Digital teaching materials.;

    Sammanfattning : Syftet med den här undersökningen är att ta reda på hur lärare på tre olika skolor i Sverige un-dervisar om läs- och skrivlärande och multimodala texter med hjälp av smartboardtavla. Vi-dare har syftet varit att se vilket resultat det ger på elevernas läs- och skrivutveckling. LÄS MER

  4. 4. Integrating Voice Commands for Software Modelling using UML on a Smart Board

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Johan Hermansson; Emil Sundklev; [2016-06-27]
    Nyckelord :Software Engineering; Smart Board; Voice Recognition; UML-Modeling;

    Sammanfattning : Software modelling on a Smart board is a fairly new approach and using the same interaction modalities as on a computer might not be the most efficient way. The software modelling process could potentially be improved by integrating voice recognition for some of its functions. LÄS MER

  5. 5. Lärplattan i grundsärskolans matematikundervisning : En studie om hur pedagoger använder lärplattan och vad de ser för möjligheter och hinder med användandet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Anki Larsson; Sofie Sunesson; [2016]
    Nyckelord :iPad; kommunikation; mediering; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Lärplattan in the compulsory school mathematic education - how do the teachers use lärplattan and what opportunities and obstacles do they seeSmartphone, iPad, iPhone, computer, Smart board and other digital tools can be summarized with the concept of ICT (Internet, Communication, Technology). The fokus in this work is on lärplattan (iPad) and how it is used within the compulsory school as a learning tool in mathematic education. LÄS MER