Sökning: "social innovations"
Visar resultat 1 - 5 av 330 uppsatser innehållade orden social innovations.
1. Actitudes de los profesores de ELE en Suecia hacia el uso de diferentes propuestas de lenguaje inclusivo
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Este estudio evalúa actitudes lingüísticas de profesores de español como lengua extranjera en Suecia hacia formas de género neutral en diferentes contextos y formatos, centrándose en las innovaciones morfológicas -e, -x, -@ así como en el desdoblamiento. Igualmente, compara la actitud entre profesores de lengua materna española y sueca. LÄS MER
2. Bland ”haschtomtar” och “tripprapporter”. En kvalitativ intervjustudie om hur kommunikation genom sociala medier påverkar unga människors attityder, kunskap och användning av droger.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : In the last decade, technological innovations have become an integral part of the human life experience. Today’s youth spend many hours on social media and use it in multiple ways. During this time attitudes in Sweden have shifted towards a more liberal view on drugs and national drug legislation. LÄS MER
3. Undervisning i förändring : En Studie om Samhällskunskapslärares Uppfattning av Social Acceleration
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : This report is a survey study examining the educational practices of social sciences teachers,specifically addressing the phenomenon of social acceleration. Investigating teaching methods,challenges, and innovations, the study explores how educators adapt to the accelerated pace ofsocietal changes. LÄS MER
4. Självkörande fordon : En fallstudie av positiva och negativa ekonomiska och socialaeffekter av införande av självkörande lastbilar i ett transportföretag.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The transport industry is facing major challenges as customers strive for high quality services and fast deliveries. Therefore, transport companies started investing in new innovations to be able to satisfy the customer's requirements. LÄS MER
5. Defining customer value in disruptive business models
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Customer value is a relatively complex concept and is very dependent on the perspective that is taken as well as on the context of the value offer. The aim of this thesis is to identify how customer value is defined in more dynamic environments, specifically in the context of disruptive business models. The case company in the thesis is Lynk & Co. LÄS MER