Sökning: "social sciences teachers"

Visar resultat 1 - 5 av 543 uppsatser innehållade orden social sciences teachers.

  1. 1. En studie om ungdomars och yrkesverksammas uppfattning om hur pornografi påverkar synen på sex hos unga

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Sofia Anemo; Tova Andersson Wixenius; [2024]
    Nyckelord :pornography; sex education; adolescent; digitalization; Social Sciences;

    Sammanfattning : Internet and smartphones have made pornography easily accessible to young people. This study aimed to examine in which ways adolescents, teachers, and counselors think that watching pornography can have an impact on adolescents. LÄS MER

  2. 2. Undervisning i förändring : En Studie om Samhällskunskapslärares Uppfattning av Social Acceleration

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Måns Carlsvärd; [2024]
    Nyckelord :Survey study; social sciences teachers; educational practices; social acceleration; teaching methods; challenges; innovations; professional development; implications; rapidly changing educational environment; contemporary education.;

    Sammanfattning : This report is a survey study examining the educational practices of social sciences teachers,specifically addressing the phenomenon of social acceleration. Investigating teaching methods,challenges, and innovations, the study explores how educators adapt to the accelerated pace ofsocietal changes. LÄS MER

  3. 3. Språkutveckling för andraspråkselever i SO-undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Victoria Vulic; Altina Krasniqi; [2024]
    Nyckelord :Andraspråkselever; samhällsorienterade ämnen; SO; språk; språkutveckling; språkutvecklande arbete;

    Sammanfattning : Language development is a central part for students to be given the opportunity for equivalent education. For Swedish schools in Sweden, the ethnic diversity has increased. This results in students with different linguistic abilities, which means that teachers face the challenge of adapting the teaching. LÄS MER

  4. 4. "När det kommer fram så tänker man "oj liksom, det har varit ganska osynligt det här barnet". Skolkuratorers beskrivningar av att arbeta med barn som utsätts för våld i hemmet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Clara Böttern Svensson; Sandra Wideroos; [2024]
    Nyckelord :child abuse; domestic violence; school; school counselor; skolkurator; våld i hemmet; skola; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aimed to examine how school counselors work with children who experience domestic violence, as well as which challenges they face in their work with this group. The study is based on six qualitative interviews with school counselors who all have experience working with children exposed to domestic violence. LÄS MER

  5. 5. Biologin och naturkunskapens roll i kost- och hälsoundervisning. : En kvalitativ studie om målsättning och undervisningsstrategier från ett gymnasielärareperspektiv.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Céline Steib; [2024]
    Nyckelord :Food-related education; adolescents; biology; cross-curricular teaching; integrated curriculum; high-school; Kost- och hälsoundervisning; ämnesövergripande arbete; ämnesintegrerad undervisning; biologi; naturkunskap; gymnasiet; lärarperspektiv;

    Sammanfattning : In Sweden, food-related education is vaguely incorporated in several mandatory high school subjects but not much is known about how it is incorporated in the biology and natural science subjects. This study aimed to understand how Swedish high school biology and natural science teachers approach and contribute to food-related education within and across subjects. LÄS MER