Sökning: "socially desirable responding"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden socially desirable responding.
1. Scrolling for Success? The Impact of Social Media Microbreaks on Perceived Work Productivity and Psychological Detachment from Work
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Completing tasks and reaching goals at work depletes employees’ energy, motivation, and attentional resources, resulting in negative stress and fatigue experiences. Taking microbreaks from work may help recover from work demands and replenish these resources by positively affecting employee well-being and performance. LÄS MER
2. Jag är den ni söker: En experimentell studie kring jobbannonsers effekt på skönmålning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Personlighetstester är ett vanligt förekommande verktyg i rekryteringsprocesser. Ett problem som kan uppstå är kandidater som skönmålar sina svar för att bättra sina chanser till anställning. LÄS MER
3. Fear of Missing Out and Compliance with Restrictions on Socializing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Fear of missing out (FoMO) represents a fear of losing out on rewarding experiences that others might have. The Covid-19 pandemic has required great restrictions on social interactions, with many reporting experiences of loneliness. The recommendations for the general public have been followed to different extents, depending on the individual. LÄS MER
4. Prediktorer för högskolelärares avsteg från regler och intention till regelefterlevnad
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Bakgrund Som statsanställda ska lärare vid Sveriges statliga universitet och högskolor lojalt följa de regler som gäller för verksamheten. Mer kunskap behövs dock kring de faktorer som predicerar högskolelärares förhållningssätt till och arbete i enlighet med det regelverk som gäller i kontakten med studenterna och vid bedömning av studentprestationer. LÄS MER
5. FACTORS INFLUENCING GREEN CONSUMPTION : The moderating effect of market maturity
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose – The purpose of this master thesis is to examine factors influencing green consumption and to explain the moderating effect of market maturity on these factors in developed and emerging markets.Design/methodology/approach – In this research the pragmatism epistemology was employed as the scientific perspective of the current research. LÄS MER