Sökning: "sohrabi"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet sohrabi.

  1. 11. Motivation - för vem ?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Negar Sohrabi; Åsa Eriksson; [2009]
    Nyckelord :Motivation; framgångsrik; företag;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka hur olika motivationsfaktorer kan påverka de anställda, samt undersöka i vilken mån ledaren använder sig av motivationsfaktorerna.   Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod där studiens data består av litteratur, intervjuer samt internetkällor. LÄS MER

  2. 12. Den frivilliga informationens användbarhet -En studie av utvecklingen i Tescos årsredovisning

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Sandberg; Martina Sjögren; Marjam Sohrabi; [2008-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Dagens redovisning har allt mer utvecklats till ett informationssystem och företagen förväntas att, förutom den lagstadgade informationen, lämna ytterligare och kompletterande frivillig information. Årsredovisningen är det mest heltäckande dokumentet över företags verksamhet som finns tillgängligt för allmänheten och får därför anses som det huvudsakliga upplysningsverktyget. LÄS MER

  3. 13. Förändrad ekonomistyrning efter nya marknadsförutsättningar

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martina Sjögren; Marjam Sohrabi; [2007-06-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Då arbetsförhållanden och arbetsformer ständigt förändras behöver företagen hålla sig uppdaterade för att förstå de faktorer och processer som påverkar de anställdas motivation. Inte bara för att försäkra sig om att de anställda gör ett bra arbete som är i enlighet med företagets uppställda mål och strategier utan också för att kunna vara en attraktivarbetsgivare för både den befintliga personalen och nya potentiella arbetstagare. LÄS MER

  4. 14. Varumärkets olika ansikten. - Varumärkesskapande inom tre kontexter

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maral Sohrabi Mobarakabadi; Ann Thekkethala; [2007]
    Nyckelord :kontexter; aktörer; varumärke; uppfattningar; framställningar; interaktioner; konsumtion; blogging; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Fallstudie: Swedbank Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ett varumärke kan framställas inom tre olika kontexter. Denna studie kommer att fokuseras kring aktörerna företag och konsument inom den interna företagsmiljön samt den fysiska och virtuella tjänstemiljön. LÄS MER

  5. 15. Rumsliga koder - Hur påverkar detta organisationen ur ett mångfaldsperspektiv?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandie Alm; Maral Sohrabi Mobarakabadi; Ann Thekkethala; [2006]
    Nyckelord :rumslighet; tillgänglighet organisationskultur och mångfald.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social structures; Sociala strukturer; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER