Sökning: "sohrabi"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet sohrabi.
11. Motivation - för vem ?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka hur olika motivationsfaktorer kan påverka de anställda, samt undersöka i vilken mån ledaren använder sig av motivationsfaktorerna. Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod där studiens data består av litteratur, intervjuer samt internetkällor. LÄS MER
12. Den frivilliga informationens användbarhet -En studie av utvecklingen i Tescos årsredovisning
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Dagens redovisning har allt mer utvecklats till ett informationssystem och företagen förväntas att, förutom den lagstadgade informationen, lämna ytterligare och kompletterande frivillig information. Årsredovisningen är det mest heltäckande dokumentet över företags verksamhet som finns tillgängligt för allmänheten och får därför anses som det huvudsakliga upplysningsverktyget. LÄS MER
13. Förändrad ekonomistyrning efter nya marknadsförutsättningar
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Då arbetsförhållanden och arbetsformer ständigt förändras behöver företagen hålla sig uppdaterade för att förstå de faktorer och processer som påverkar de anställdas motivation. Inte bara för att försäkra sig om att de anställda gör ett bra arbete som är i enlighet med företagets uppställda mål och strategier utan också för att kunna vara en attraktivarbetsgivare för både den befintliga personalen och nya potentiella arbetstagare. LÄS MER
14. Varumärkets olika ansikten. - Varumärkesskapande inom tre kontexter
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Fallstudie: Swedbank Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ett varumärke kan framställas inom tre olika kontexter. Denna studie kommer att fokuseras kring aktörerna företag och konsument inom den interna företagsmiljön samt den fysiska och virtuella tjänstemiljön. LÄS MER
15. Rumsliga koder - Hur påverkar detta organisationen ur ett mångfaldsperspektiv?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER