Sökning: "blogging"

Visar resultat 1 - 5 av 106 uppsatser innehållade ordet blogging.

  1. 1. A machine learning approach leveraging technical- and sentiment analysis to forecast price movements in major crypto currencies

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Ludvig Harting; Nils Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Artifical Neural Network; Crypto; Sentiment Analysis; Twitter; Technical Analysis; Bitcoin; Ether; Litecoin; Artificiellt Neuronnät; Kryptovalutor; Sentimentsanalys; Twitter; Teknisk Analys; Bitcoin; Ether; Litecoin;

    Sammanfattning : This paper uses a back-propagating neural network (BPN) to predict the price movements of major crypto currencies, leveraging technical factors as well as measurements of collective sentiment derived from the micro-blogging network Twitter. Our dataset consists of daily, hourly and minutely price levels for Bitcoin, Ether and Litecoin along with 8 popular technical indicators, as well as all tweets with the currencies' cash tags during respective time periods. LÄS MER

  2. 2. ”Damp- och bokstavstanter” - En narrativ analys av vuxna kvinnors upplevelser av att diagnostiseras med ADHD som vuxen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Johanna Mellström; Islane Couto Campos; [2022]
    Nyckelord :ADHD; women; identity; stigma; social work; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to analyse how women describe their experiences of receiving an ADHD diagnosis as an adult. The study refers to adult women who are and received the diagnosis at an age over 18 years. LÄS MER

  3. 3. How Can English Teaching Benefit from Students’ Extramural English in Secondary School 7-9?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Heba Ali; [2021]
    Nyckelord :extramural English; informal learning; meaningful and relevant learning; teaching materials; outside-of-school english; students previous knowledge; digital technologies; motivation; students perceptions; observations; triangulation method; extramural engelska; informellt lärande; meningsfullt och relevant lärande; lärandematerial; motivation; observationer; modern teknologi;

    Sammanfattning : Abstract This empirical study investigates how students in secondary school 7-9 learn the English language outside of school, in an informal setting, and how they can benefit from it in a formal setting in school. The usage of digital technology is more common nowadays amongst youngsters than it used to be before. LÄS MER

  4. 4. The benefits of using world literature for globalizing English in the ESL classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Arwa Zeino; Aiat Tabiei; [2021]
    Nyckelord :fiction; literature; world literature; global English; ESL; expanding circle; culture; globalization;

    Sammanfattning : Although the focus on English as a global language is apparent in the Swedish curriculum today, many educators do not take advantage of world literature and non-native English authors in their ESL classrooms. With the help of empirical research, we investigate the benefits of using such literature for gaining global awareness. LÄS MER

  5. 5. I skuggan av sociala medier : En studie om sociala mediers inverkan på unga kvinnors uppfattningar om ätstörningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Cassandra Iregren; Julia Lind; [2020]
    Nyckelord :Body images; nursing; suffering; support; triggering; Lidande; kroppsideal; omvårdnad; stöd; triggande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ätstörningar är vanligt hos unga kvinnor och etologin är okänd, biologiska och sociala faktorer kan påverka. Sociala medier används dagligen av unga kvinnor och innehållet kan framkalla negativa känslor vilka försämrar ätstörningen. Kvinnor med ätstörningar upplever ohälsa och lidande. LÄS MER