Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Sonisk politik på konstens scen : Ljudets politiska potential i Lawrence Abu Hamdans Saydnaya (the Missing 19dB)

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :David Bärtås; [2022]
    Nyckelord :sound; aesthetics; politics; perceptibility; Saydnaya the Missing 19dB ; Lawrence Abu Hamdan; Jacques Rancière; voice; Earwitness Testimony; logos; phone; sonic agency; distribution of the sensible; ljud; estetik; politik; synlighet; Saydnaya the Missing 19dB ; Lawrence Abu Hamdan; Jacques Rancière; röst; öronvittnesmål; logos; fone; sonisk agens; delandet av det sinnliga;

    Sammanfattning : In this essay, The Politics of Sound on the Stage of Art. The Political Potential of Sound in Lawrence Abu Hamdan’s Saydnaya (the Missing 19dB), the aesthetical tensions between sound, art and politics are explored. LÄS MER

  2. 2. Play me that Trait : An exploratory study on the association between Sonic logos and Brand personality traits

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Mellin; Kewin Olsson; Hannah Svensson; [2022]
    Nyckelord :Sonic branding; Brand personality traits; Responsibility; Activity; Aggressiveness; Simplicity; Emotionality; Sonic logos; Mode; Tempo; Association;

    Sammanfattning : The aim of this research is to explore the association between brand personality traits and sonic logos. The brand personality traits that are incorporated into this research are Responsibility, Activity, Aggressiveness, Simplicity and Emotionality. These traits constitute one of the two building blocks for this research. LÄS MER

  3. 3. Sound Logo Perception Investigating Consumer Perception of Sonic Brand Logos

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Berghe; Georg Södling; Jonathan Peterson; [2021-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Whee da-dum bee-dum : Melodisk kontur hos ljudlogotyper och dess påverkan på varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Solvej von Malmborg; Tony Martinsson; [2020]
    Nyckelord :Audio logos; sound logos; sonic logos; melodic contour; pitch contour; audio branding; sound branding; sonic branding; brand personality; brand perception; Ljudlogotyper; melodisk kontur; ljudbranding; varumärkespersonlighet; varumärkesuppfattning;

    Sammanfattning : En ljudlogotyp är en ljudkomposition som används för att särskilja ett varumärke. Ljudlogotypen ingår i varumärkens strategiska arbete för att skapa sig en bild i konsumenters medvetande. Denna bild kallas varumärkesuppfattning. LÄS MER

  5. 5. Audio Identity : En studie i ljudets funktion för varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Jon Johansson; Tobias Edberg; [2013]
    Nyckelord :Nyckelord: sound branding; sonic logo; ljudidentitet; ljuddesign. Keywords: sound branding; sonic logo; audio identity; sound design. ;

    Sammanfattning : Abstrakt Sound branding är i dag ett begrepp som är välkänt bland marknadsförare. Fördelarna med en unik och genomarbetad ljudidentitet har dock inte nått fram till många svenska företag och varumärken. LÄS MER