Sökning: "spegel spegel på väggen där"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden spegel spegel på väggen där.
11. Spegel, spegel på väggen där, säg vilken norm jag ska följa här? : -En kvalitativ studie om jämställdhetsarbete och genus på HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologiSammanfattning : Syftet med denna studie var att utifrån ett genusperspektiv undersöka hur två HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn arbetar med jämställdhetsfrågor. Detta undersöktes genom fyra halvstrukturerade intervjuer med personal på HVB-hem för ensamkommande flickor och pojkar mellan 14-17 år. LÄS MER
12. Spegel, spegel på väggen där : Kvinnors uppfattning om den subjektiva kroppen i samband med Anorexia Nervosa
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Befintlig forskningslitteratur inom humanvetenskapen ger en otillräcklig bild avkvinnors uppfattning om den subjektiva kroppen. Det är av betydelse attsjuksköterskan ska kunna förstå hur en kvinna med Anorexia Nervosa uppfattar sinsubjektiva kropp inom perspektivet: humanvetenskap, vårdvetenskap, caring ochnursing för en säker och god vård. LÄS MER
13. Spegel, spegel på väggen där : en litteraturbaserad studie om estetisk plastikkirurgis inverkan på det psykosociala välbefinnandet
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : .... LÄS MER
14. Spegel, Spegel på väggen där : spegeln som inredningsobjekt under den gustavianska tiden och under funktionalismen
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur, energi och miljöSammanfattning : The aim of this thesis is to examine how mirrors were hung and used in decorating a room during the gustavian period (1770-1810) and the functionalistic period (1930-1939) in Sweden. I have compared the two styles and the way of decorating with mirrors. Based on the comparison I deduced the differences and similarities. LÄS MER
15. Spegel, spegel på väggen där, säg vilken image konsumenten bär
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Syftet med uppsatsen är att undersöka om skapandet samt överförandet av varumärkesidentiteter sker utefter en normativ och självklar arbetsgång utan problem och svårigheter som författarna inom de företagsfokuserade teorierna menar. För att erhålla en inblick i hur identitetsöverförandet sker i verksamheter analyserades tre utvalda företag; Gina Tricot, Thorn Reklambyrå och Malmö FF. LÄS MER