Sökning: "spel gränssnitt"

Visar resultat 11 - 15 av 39 uppsatser innehållade orden spel gränssnitt.

  1. 11. The Impact of Spatial User Interface Integration within Strategy Games : An evaluation of a strategy game’s approachability within diegesis and spatial theory

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Wilhelm Ackermann; [2021]
    Nyckelord :Approachability; Game Design; Diegesis; Design Space; Video Games; Strategy Games; HUD;

    Sammanfattning : Diegesis and Spatiality are fundamental to visualization techniques in games. The impact of integrating user interfaces into the game world is a contentious issue between minimizing the heads-up display or maximizing functionality above realism. LÄS MER

  2. 12. Communicating a Child's Learning Progress in a Digital Interface

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Petter Poucette; [2020]
    Nyckelord :Education; educational games; dashboard; curriculum; user experience; user interface; parents;

    Sammanfattning : The educational digital games are both used at school and at home by children. However, if used at home, how should parent's be able to tell a child learning progress in the game when they have limited knowledge in children's education? The purpose of this thesis is enhance the knowledge on how to design a digital interface that communicates the learning progress of a child to its parents. LÄS MER

  3. 13. Designkoncept för rikare intryck vid nätdejting

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Joel Hellberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie har utgått från ett nytänkande koncept som kombinerar online-dejting, relationsbyggande småspel och speed-dejting och har slutligen resulterat i en prototyp som adresserar de problemstudien identifierat. Studiens syfte har varit att skapa ett för målgruppen lättförståeligt gränssnitt till detta koncept. LÄS MER

  4. 14. Pix

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Gustav Beije; [2019]
    Nyckelord :Pix; C#; .NET Core; Cross-platform; Framework; Game; Pix; C#; .NET Core; Multiplattform; Ramverk; Spel;

    Sammanfattning : This thesis is about the creation of a new game framework named Pix and a comparison between it and the game engine Godot. The purpose is to create a game framework that focuses on making the workflow streamlined for the pro- grammer and at the same time giving the programmer a lot of creative power. LÄS MER

  5. 15. Hör-Ser-Gör : En utforskning inom ljudbaserade rörelsespel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Edvard Lindström; Andréas Isaksson; [2019]
    Nyckelord :Sound design; Audio Games; Acousmatic; Iterative design; Ljuddesign; Ljudspel; Akusmatik; Iterativ design;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete handlar om utforskningen inom alternativa ljudspelsformer. Vi ville utforska vilken ny kunskap som kan hämtas från spelljudsteori när den applicerades i ett ljudbaserat rörelsespel. Vi försöker uppnå detta genom en iterativ och experimentell designprocess. LÄS MER