Sökning: "spel gränssnitt"

Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade orden spel gränssnitt.

  1. 16. Undersökning av skillnader och likheter i användarvänlighetsproblem/styrkor för användargränssnitt av populära esporter inom populära genrer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elias Åkerlund; Johan Marbinah; [2019]
    Nyckelord :Användarvänlighet; Esport; Användargränssnitt; HUD; Spelklient; Matchsökning; FPS; MOBA; RTS; Videospel; ;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har esporter växt förvånansvärt mycket i popularitet. Fenomenet esport har lett till utvecklingen av en hel uppsjö olika genrer, som alla har sina distinkta problem hos deras användarvänlighet i dess olika gränssnitt [22]. LÄS MER

  2. 17. Effektiviteten av färg kontra storlek på cirklar för att kommunicera styrka i tangentryckningar i spelmiljöer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Gabriel Ulander Voltaire; Carl Liljedahl; [2017]
    Nyckelord :Visual; Perception; Color; Brightness; Shape; Game;

    Sammanfattning : Denna studie har gått ut på att studera hur färg och storlek på cirklar påverkar hur hårt man trycker på tangenter i olika spelversioner. Vi har skapat tre versioner av ett spel där användaren skulle översätta cirklars utseende genom att trycka olika hårt på tangenter. LÄS MER

  3. 18. Visualisering av avatarens hälsa och dess effekt på spelarens prestation : En studie av in-game information i det grafiska gränssnittet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medieteknik (ME)

    Författare :Hans Andersson; [2017]
    Nyckelord :Grafiskt gränssnitt; plattformsspel; hälsomätare; jämförande studie; komparativ studie; digitalt spelande; digitala spel; spelutveckling;

    Sammanfattning : Allteftersom tekniken för digitala spel har utvecklats och spelen blivit mer avancerade har mängden av information som spelaren kan få om sin avatar (digital representation av spelaren) ökat. Beroende på spelets upplägg och design är denna information mer eller mindre lättillgänglig. LÄS MER

  4. 19. Är engelska ett svenskt språk? En studie av dataspelslokalisering för den svenska marknaden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Översättarutbildningen

    Författare :Martin Emmerberg; [2017]
    Nyckelord :maskinöversättning; översättning; lokalisering; dataspel; datorspel; tv-spel; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker översättning och lokalisering av dataspel för den svenska marknaden. Studien utförs mot bakgrund av att engelskan har en mycket stark ställning i Sverige och inom dataspelsgenren. LÄS MER

  5. 20. Design and evaluation of an interface prototype for content selection for a game that supports user-generated content

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Zehua Shan; [2017]
    Nyckelord :Interaction design; User Experience; User Interface; Software; Game; User-Generated Content; Interaktionsdesign; Användarupplevelse; Användargränssnitt; Mjukvara; Spel; Användargenererat innehåll;

    Sammanfattning : Games that support a high level of customization is few, and their success varies, but it is an apparent trend that more and more games strive to offer players more highly customizable gaming experience. One huge part of the customizable experience beyond creating and sharing user’s creations is experiencing experiences created by others. LÄS MER