Sökning: "spontansång"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet spontansång.

  1. 1. Spontansång i förskolan : En fenomenologisk studie om pedagogers upplevelser och erfarenheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Ann-Cristin Spetz; Julia Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :Essence; phenomenology; educators´ experiences; spontaneous singing; Essens; fenomenologi; pedagogers upplevelser och erfarenheter; spontansång;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain increased knowledge of educators´ experiences of spontaneous singing in preschool. The study is based on a phenomenological methodology. The survey was made based on a qualitative approach with semi-structured interviews as the method of collecting data. LÄS MER

  2. 2. Pedagogers syn på musik som språkutvecklande verktyg : På förskolan och öppna förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Hampus Ahlcrona; Girish Framvik; [2019]
    Nyckelord :Music; songs; children s laguage development; preschools; teachers; Musik; sånger; barns språkutveckling; förskolor; öppna förskolor; pedagoger;

    Sammanfattning : Inledning: Idén till denna studie framkom efter vår verksamhetsförlagda utbildning (VFU) från förskollärarprogrammet på Högskolan Väst. Musiken och sången finns alltid närvarande genom sångstunder, spontansång vid matbordet eller i form av sångtexter och noter uppsatta på väggarna. LÄS MER

  3. 3. Musikalisk improvisation och komposition i förskolan. : En studie om barns möjligheter till utveckling av det personliga och spontana musicerandet i tidig ålder.

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Stefan Jadefjord; [2017]
    Nyckelord :förskola; improvisation; spontansång; kreativitet; musikstund; musikdidaktik; dagis;

    Sammanfattning : Detta är en studie om barns musikaliska utveckling under de första levnadsåren samt deras spontana och fria musicerande. En kvalitativ studie har genomförts genom passiva observationer på fyra svenska förskolors musikstunder och samtal med dess personal om hur dessa arbetar med barnens kreativa skapande i musik genom improvisation och komposition under själva musikstunden. LÄS MER

  4. 4. Barn och musik i magiska möten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Magdalena Norén; Ninni Mossberg; [2015]
    Nyckelord :Barns spontana musikskapande; Förskola; Musik; Musikaliskt aktörskap;

    Sammanfattning : SammandragVår uppfattning är att barns spontana lekfulla musikutforskande i sin ljudliga form inte alltid får utrymme och gehör hos oss vuxna. För att utveckla mer kunskap om detta vill vi i en institutionell kontext studera och analysera processen från barns utforskande och spontana musikproducerande till en produkt som kan reproduceras genom musikvideoskapande. LÄS MER

  5. 5. Vuxna människors spontansång

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Karin Morell Hammarsten; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER