Sökning: "sports management"
Visar resultat 21 - 25 av 230 uppsatser innehållade orden sports management.
21. Bridging the gap: An exploration into how NFTs can be used as a tool for brand management
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to explore the usage of NFT’s in branding through the introduction of a framework that explores the correlation between the practical benefits for the NFT user and Brand Awareness or Brand Loyalty for the Brand. Methodology: To fulfill the papers’ purpose we conducted a literature review and a qualitative study exploring four different cases; NBA, J. LÄS MER
22. Spot the Pain: Exploring the Application of Skeleton Pose Estimation for Automated Pain Assessment
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Automated pain assessment is emerging as an essential part of pain management in areas such as healthcare, rehabilitation, sports and fitness. These automated systems are based on machine learning applications and can provide reliable, objective and cost-effective benefits. LÄS MER
23. På blodigt allvar : En kvalitativ studie om hur idrottslärare hanterar situationer som kan uppstå i undervisningen kopplat till menstruation
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : All teachers have an obligation to include all students in teaching, by amongst other things, taking everyone’s individual conditions and needs into account. There are a number of different reasons why students do not want to participate in the teaching of sports and health, one of these may be discomfort during menstruation. LÄS MER
24. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER
25. Balansen mellan ideell och kommersiell verksamhet : En studie i hur svenska elitidrottsföreningar hanterar kommersiella och ideella aspekter för att nå framgång i sina verksamheter.
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Den traditionella svenska idrottsmodellen lutar sig tungt åt det ideella engagemanget. Särskilt inom barn och ungdomsidrott, där det vanligen är föräldrar och eldsjälar ser till att idrottsföreningen håller sig flytande. LÄS MER