Sökning: "stadsmöbler"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet stadsmöbler.

  1. 1. Urbana element : stadsmöbler, placering och gestaltning för användaren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Landscape Architecture (until 121231)

    Författare :Axel Bohlemark; [2012]
    Nyckelord :stadsmöbler; placering; användare; urbana element; gestaltning; design; landskapsarkitektur;

    Sammanfattning : Detta arbete behandlar gestaltning och placering av stadsmöbler - i detta arbete kallade urbana element - utifrån användarens behov. Arbetet syftar till att undersöka vad det innebär att ta hänsyn till användaren, närmare bestämt åskådliggöra hur en sådan gestaltningsprocess kan se ut och undersöka om den kan ge riktlinjer för framtida arbete i liknande projekt. LÄS MER

  2. 2. Stadsmöbler för ungdomar

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Maria Granqvist; [2009]
    Nyckelord :stadsmöbler; ungdomar; möbelproducenter; staden; möbeldesign; gestaltning; målgrupp; utrustning; stadsmiljö; Gävle; skolgård;

    Sammanfattning : The title Urban furniture for young people reveals that this paper handles two central phenomenon in landscape architecture; the form and content of the urban spaces, respectively the users and their need for an appropriate outdoor environment in the city. In this paper youth is referred to as 15-18 year olds and the paper is based on theories of their physical use of the city's outdoor environment. LÄS MER

  3. 3. Reklamlandskap : utomhusreklamens inverkan på stadsmiljö och stadsliv

    L3-uppsats, SLU/Dept. Of Landscape Architecture, Planning and Management

    Författare :Kerstin Holmberg; [2007]
    Nyckelord :landskap; reklam; konsumtion; stad; stadsplanering; hållbar utveckling; identitet; offentligt rum; Malmö stad;

    Sammanfattning : Outdoor advertising is not very often discussed within city planning even though the commercial messages occupy much of public space. The advertising signs affects not only the physical environment but also social life. In this report I would like to acknowledge and question the presence of advertising in our everyday environment. LÄS MER